۱۸۴ پرونده مالیاتی در اداره کل حسابرسی ویژه بررسی می‌شود

رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور گفت: حدود هزار پرونده برای رسیدگی در این اداره کل مورد بررسی قرار گرفت، در این مرحله، ۱۸۴ پرونده مربوط به اشخاص حقیقی و حقوقی با حجم فروش بالا گزینش شد و پرونده این اشخاص جهت رسیدگی به اداره کل حسابرسی ویژه محول شد.

به گزارش روز سه شنبه اگزیم نیوز از سازمان مالیاتی کشور، داود منظور در جلسه ستاد درآمدهای مالیاتی که با حضور معاونان سازمان، مدیران کل ستادی و مدیران کل ادارات امور مالیاتی شهر تهران برگزار شد، اظهار کرد: اداره کل حسابرسی ویژه که اخیراً ایجاد شد و متشکل از حسابرسان منتخب ادارات کل امور مالیاتی است، پرونده‌های بزرگ را باکیفیت و دقت بالا مورد رسیدگی قرار می‌دهد.

وی تأکید کرد: حدود هزار پرونده برای رسیدگی در این اداره کل مورد بررسی قرار گرفت و در این مرحله، ۱۸۴ پرونده مربوط به اشخاص حقیقی و حقوقی با حجم فروش بالا گزینش شد و پرونده این اشخاص جهت رسیدگی به اداره کل حسابرسی ویژه محول شد.

منظور بیان کرد: تیم‌های حسابرسی ویژه جهت رسیدگی به این پرونده‌ها به استان محل تشکیل پرونده مالیاتی مراجعه کرده و رسیدگی ویژه و تخصصی را در محل انجام خواهند داد.

گفتنی است در این جلسه همچنین موضوع افزایش کارایی نظام مالیات بر ارزش‌افزوده نیز مورد بررسی قرار گرفت و در خصوص راهکارهای مختلف از جمله اصلاح ساختار و افزایش نظارت بر فرایندها و وصول مالیات بر ارزش‌افزوده در اداره کل بحث‌وبررسی شد.

رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور تأکید کرد: نظام مالیات بر ارزش‌افزوده دارای کارکردها و ظرفیت‌های بالقوه بسیاری است و این قابلیت را دارد که حتی وصولی این منبع از مالیات‌های مستقیم نیز فزونی بگیرد و اطلاعات دقیق و شفاف مربوط به فروش کالا و خدمات، همواره معیار صحیح و اصولی برای تشخیص مالیات عملکرد نیز بوده است.

کد خبر 57319

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 7 =