۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۹
صادرات کود آمریکا رکورد زد

صادرات کودهای نیتروژنی آمریکا در تابستان امسال پس از افزایش قیمت گاز طبیعی در اروپا که هزینه‌های تولید این ماده را در آنجا افزایش داد و محموله‌های ایالات‌متحده را رقابتی‌تر کرد، به بالاترین حد در چند سال اخیر رسید.

به گزارش اگزیم‌نیوز از رویترز، فروش سریع ایالات‌متحده تأثیر گسترده جنگ در اوکراین را بر عرضه جهانی غذا و انرژی نشان می‌دهد. روسیه، تحت تحریم‌های مالی، یکی از تولیدکنندگان عمده کود و گاز طبیعی است که در تولید محصولات نیتروژنی برای افزایش عملکرد ذرت و سایر محصولات مهم است.

ذخایر کم کود، قیمت مواد مغذی محصولات را چنان در سراسر جهان افزایش داده است که سازمان ملل‌متحد در این ماه نسبت به یک بحران آینده در دسترس بودن هشدار داد. شرکت‌های اروپایی به دلیل هزینه‌های بالا مجبور به تعطیلی برخی از کارخانه‌های تولید کود شیمیایی شده‌اند.

براساس جدیدترین داده‌های اداره سرشماری ایالات‌متحده که توسط اتحادیه بین المللی کود TFI گردآوری شده است، صادرات از ایالات‌متحده، سومین تولیدکننده بزرگ جهان، در ماه اگوست به ۳۷۰ هزار تن مواد افزایش یافت که بیش از دو برابر کل سال قبل است. این رقم بالاترین رقم ماهانه از زمانی است که اتحادیه بین المللی کود TFI شروع به ردیابی داده‌ها در سال ۲۰۱۳ کرد.

تحلیلگران اظهار کردند که خریداران اروپایی از خریداران داخلی در ایالات‌متحده و سایر صادرکنندگان مانند اندونزی و مالزی پیشی می‌گیرند. علیرغم افزایش صادرات، داده‌های جداگانه TFI نشان می‌دهد که در ماه ژوئن، عرضه کود نیتروژن در ایالات‌متحده در دومین سطح بالاترین سطح خود در دهه گذشته بوده که نشان‌دهنده جابجایی جهانی به جای کمبود است.

قیمت نیتروژن اتحادیه اروپا در اواسط اکتبر کاهش یافت زیرا برخی از کارخانه‌های اروپایی به دلیل کاهش قیمت گاز طبیعی تولید خود را از سر گرفتند.

بر اساس گزارش رویترز، تولیدکنندگان ایالات متحده علیرغم هزینه‌های بالای نهاده، ممکن است ذرت با کود بیشتری را در سال آینده بکارند. نظرسنجی کشاورزان پیش‌بینی می‌کند که سطح زیرکشت ذرت در ۱۰ سال اخیر به ۹۴.۲۸۲ میلیون هکتار برسد که نسبت به سال ۲۰۲۲ رشد ۶.۴ درصدی را نشان می‌دهد.

کد خبر 57332

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 0 =