رشد حدود ۱۰ درصدی تولید فولاد خام ایران در ۹ ماهه سال ۲۰۲۲

انجمن جهانی فولاد گزارش داد: مجموع تولید جهانی این محصول در ۹ ماهه ابتدایی سال ۲۰۲۲ میلادی کاهش ۴.۳ درصدی را به ثبت رساند. این در حالی است که میزان تولید فولاد ایران شاهد رشد ۹.۸ درصدی بود.

به گزارش روز چهارشنبه اگزیم‌نیوز از سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، فولادسازان جهان از ابتدای ژانویه تا پایان سپتامبر ۲۰۲۲ میلادی یک میلیارد و ۴۰۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تن فولاد خام تولید کردند که این میزان حاکی از افت ۴.۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

این در حالی است که ۶۴ کشور فولادساز جهان در سپتامبر ۲۰۲۲ میلادی ۱۵۱میلیون و ۷۰۰ هزار تن فولاد خام تولید کردند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، افزایش۳.۷ درصدی را نشان می دهد.

رشد ۹.۸ درصدی تولید فولاد خام ایران

ایران در ۹ ماهه سال جاری میلادی در مجموع ۲۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تن فولاد خام تولید کرد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد رشد ۹.۸ درصدی بود. این در حالی است که میزان تولید فولاد خام ایران در سپتامبر سال جاری میلادی نیز با ۲۶.۷ درصد رشد نسبت به سپتامبر ۲۰۲۱ میلادی به ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تن افزایش یافت.

چین؛ بزرگترین تولیدکننده فولاد جهان

همچنین از ابتدای ژانویه تا پایان سپتامبر ۲۰۲۲ میلادی، چین با تولید ۷۸۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تن (افت ۳.۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۱ میلادی) بیشترین میزان تولید فولاد خام جهان را به خود اختصاص داد.

پس از آن، هند با تولید ۹۳ میلیون و۳۰۰ هزار تن فولاد خام (رشد ۶.۴ درصدی)، ژاپن با تولید ۶۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تن تن (افت ۶ درصدی)، امریکا با تولید ۶۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تن (کاهش ۴.۳ درصدی) و روسیه با تولید ۵۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تن (کاهش ۶ درصدی) درطی ۹ ماهه نخست سال ۲۰۲۲ میلادی در رتبه‌های دوم تا پنجم جهان ایستادند.

در مدت یاد شده، کره جنوبی با تولید ۵۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تن فولاد خام (افت ۴.۴ درصدی)، آلمان باتولید ۲۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تن (افت ۶ درصدی)، ترکیه با تولید ۲۷ میلیون و ۳۰۰ هزار تن (افت ۹.۳ درصدی)، برزیل با تولید ۲۵ میلیون و ۹۰۰ هزار تن (کاهش ۵.۳ درصدی) و ایران با تولید ۲۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تن (رشد ۹.۸درصدی) نیز در رتبه های ششم تا دهم جهان جای گرفتند.

کد خبر 57375

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 2 =