معدن و صنایع معدنی نیازمند ایده‌های فناورانه

رئیس مرکز نوآوری و فناوری معادن و صنایع معدنی ایران (ایمینو) گفت: ایده‌های نو و فناورانه در زیست بوم بخش معدن و صنایع معدنی بسیار کم و نیازمند چاره اندیشی است.

به گزارش اگزیم‌نیوز، حسین منصوری امروز دوشنبه در رویداد همرسانی تبلور ایده‌های فناورانه در معدن و صنایع معدنی کشور افزود: بیش از ۷ هزار و ۵۰۰ شرکت دانش بنیان در ۱۰ سال گذشته در زیست بوم فناوری ایجاد شده است.

وی گفت: از میان این شرکت‌ها ۱۰۰ شرکت علاقه‌مند به همکاری با بخش معدن و صنایع معدنی هستند که ۴۰ شرکت دانش بنیان در حوزه ایمنی، بهداشت و محیط زیست فعالند د که پس از ارزیابی از این شرکت‌ها ۱۰ شرکت انتخاب شدند.

به گفته منصوری حوزه HSC برای سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) اهمیت بسیاری دارد و ما با حمایت از خلق ایده‌های جدید تجاری سازی و تامین منابع مالی از آن‌ها حمایت می‌کنیم.

رئیس مرکز نوآوری و فناوری معادن و صنایع معدنی ایران (ایمینو) افزود: بیش از یک میلیون و صد هزار کسب و کار نوپا (استارتاپ) تاکنون خلق شده که متاسفانه کمتر از یک هزار تای آن در حوزه معدن فعالیت می‌کنند.

منصوری گفت: نیازهای بخش معدن و صنایع معدنی در کشور زیاد است و آن طور که باید عنوان نمی‌شود و بنابراین نیازمند این هستیم که در زیست بوم نوآوری با ایده‌های جدید مواجه شویم تا کمبود ایده‌های فناورانه در این زیست بوم را جبران کنیم.

گفتنی است؛ همایش رویداد همرسانی تبلور ایده‌های فناورانه در معدن و صنایع معدنی کشور (دایان ۳) صبح امروز در سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) با حضور فعالان عرصه معدن و صنایع معدنی و شرکت‌های دانش بنیان در این عرصه برگزار شد.

رونمایی از چهار محصول فناورانه در حوزه معدن و صنایع معدنی

چهار محصول فناورانه مرتبط با ایمنی و محیط زیست در حوزه معدن و صنایع معدنی امروز رونمایی شد.

در سومین رویداد هم رسانی (دایان۳) در حوزه ایمنی، بهداشت و محیط زیست معادن و صنایع معدنی با محوریت توسعه بازار و تجاری سازی محصولات و خدمات شرکت های دانش بنیان این حوزه چهار محصول از شرکت های دانش بنیان معرفی و رونمایی شد.

بنابراین گزارش، این برنامه به همت طرح زیست بوم نوآوری و فناوری بخش معدن و صنایع معدن با حضور سیاست گذاران دولتی و خصوصی و مدیران شرکت های دانش بنیان در این عرصه برگزار شد.

این محصولات در حوزه تصفیه پساب صنایع و معادن همچنین تصفیه آب و هوای داخل معادن برای ایمنی کارگران با هدف حفظ محیط زیست و بهداشت فعالان این عرصه است

کد خبر 57750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 4 =