وزیر اقتصاد: بانک مرکزی از بانکداری دیجیتال حمایت کند

وزیر امور اقتصادی و دارایی از بانک مرکزی خواست با وضع اهداف کمی و مشوق‌ها از بانک‌هایی که از الگوی سنتی به سمت حوزه نوآوری می‌روند، حمایت کند.

به گزارش روز سه شنبه اگزیم نیوز، سیداحسان خاندوزی در مراسم رونمایی از بانک پلاس بانک ملت اظهار داشت: هزینه مبادله در کشور بالاست و فعالان اقتصادی خرد و کلان با این موضوع مواجه هستند و هرچه اصطکاک سیستمی کاهش یابد، بخش مهمی از مشکلات تولید هم کم می‌شود.

وی افزود: شبکه بانکی می‌تواند با کاهش زنجیره مبادله به مشتریان کمک کند تا با هزینه کم و در کوتاه‌ترین زمان به هدف برسند.

وزیر اقتصاد با تاکید بر اینکه باید فناوری بانکداری با اکوسیستم دیجیتال همراه شود، ادامه داد: سامانه ستاره که در شبکه وثیقه‌گذاری بین بانک و بازار سرمایه راه‌اندازی شد و این سامانه گام مهمی در جهت دیجیتال‌سازی ابزارها به شمار می‌رود.

خاندوزی تصریح کرد: بانک‌های تجاری از محل کاهش هزینه‌های مبادلاتی و کاهش هزینه غیر بهره‌ای در شبکه بانکی باید به دنبال افزایش سود و اصلاح ترازنامه خود باشند. همچنین هزینه تمام شده پول برای شبکه بانکی باید کاهش پیدا کند و هزینه‌های غیر بهره‌ای بانک‌ها به سمت کاهش هدایت شود.

کد خبر 57773

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 1 =