ضرورت حذف نرخ‌گذاری دستوری محصولات تولیدی/ تدابیر دولت در احیای بازار سرمایه نتیجه‌بخش بود

رئیس کمیته فقهی سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: تدابیر حمایتی سازمان بورس و اوراق بهادار مانند بیمه سبد سهام کوچک، به ترس و نگرانی سهام‌داران خرد پایان داد و در احیای بازار سرمایه نتیجه‌بخش بود.

به گزارش روز چهارشنبه اگزیم‌نیوز، حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم اظهار داشت: سازمان بورس با ارائه بسته حمایتی از بازار سهام تلاش کرده است تا مانع از رفتارهای هیجانی و ایجاد صف‌های فروش غیر منطقی در بازار شود که از جمله مهم‌ترین تدابیر در این زمینه، بیمه سبد سهام سهامداران خرد تا ۱۰۰ میلیون تومان است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: بیمه سبد سهام به معنای آن است که سهامداران خرد می‌توانند با اطمینان از دریافت ۲۰ درصد سود، تا ۱۰۰ میلیون تومان سهام و اوراق مالی در بازار سهام بخرند و دیگر دچار ترس و واهمه در راستای کاهش ارزش سرمایه خود نشوند، این اقدام به تشکیل صف‌های خرید کمک می‌کند.

قیمت‌گذاری دستوری در فروش محصولات تولیدی صحیح نبود

مصباحی مقدم در مورد عزم جدی دولت برای حذف قیمت‌گذاری دستوری در صنایع مختلف، گفت: از همان ابتدا مخالف کامل قیمت‌گذاری دستوری در فروش محصولات تولیدی شرکت‌ها بودم و بارها اعلام کرده‌ام که عرضه و تقاضای بازار باید قیمت کالاها را کشف کند، از این رو اگر موضوع قیمت‌گذاری دستوری صنایع برطرف شود، یکی از ابهام‌های بزرگ بر بازار سرمایه نیز کنار می‌رود و همین عوامل نیز موجب بازگشت اعتمادها به بازار سهام می‌شود.

وی اظهار داشت: هر گونه اقدامی که از تهدیدها و شوک دادن به صنایع کشور جلوگیری کند، موجب دلگرمی سهامداران می‌شود و به تعادل بازارها کمک می‌کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان در پاسخ به این پرسش که پیشنهاد شما برای بازگشت اعتمادها به بازار سهام چیست؟ گفت: باید توجه کنیم که سازمان بورس و اوراق بهادار، ذی‌نفع طرف عرضه و تقاضای سهام در بازار نیست، بلکه به عنوان نهاد ناظر در مسیر ثبات بخشی و اقدامات حمایتی از فعالان بازار به خصوص سهامداران خرد حرکت می‌کند و همراهی سایر بخش‌های اقتصادی در راستای پویایی بیشتر بازار سرمایه لازم است.

کد خبر 57827

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 8 =