منشور سرمایه گذاری در بنادر تسهیل شد/ تلاش برای افزایش ظرفیت بنادر به ۲۸۰ میلیون تن در سال

معاون اموربندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: ازآنجایی که دیپلماسی اقتصادی سیاست دولت سیزدهم است، منشور سرمایه‌گذاری در بنادر با هدف جذب سرمایه‌گذار خارجی تسهیل شد.

به گزارش روز چهارشنبه اگزیم‌نیوز، «جلیل اسلامی» در نشست مشترک مدیران سازمان بنادر با مدیران صنایع نفت و پتروشیمی با رویکرد توسعه بازار در محل سازمان بنادر و دریانوردی، افزود: با دوره‌ای مواجهیم که از نظر توسعه زیرساخت بندری قابل توجه است و با چند دهه تلاش ظرفیت سازی خوبی در بنادر جنوب و شمال انجام شده است.

وی گفت: دیپلماسی اقتصادی سیاست دولت جدید است و در این میان نقطه قوت بنادر، ظرفیت‌های حمل دریایی است که در طول سال‌ها ایجاد شده است.

معاون بندری و اقتصادی سازمان بنادر اظهار داشت: روز گذشته در جمع شرکت‌های روسی بودیم و در ارتباط با زیرساخت و آمادگی پذیرش کالا، اعلام آمادگی شد.

وی بیان‌داشت: قرار است ظرفیت بنادر به ۲۸۰ میلیون تن در سال برسد تا بتوانتد پاسخ‌گوی ظرفیت تجاری کشورباشند، البته هنوز ظرفیت تجاری به‌خاطر تحریم کمتر از این عدد است اما امیدواریم با حل مشکلات ظرفیت تجاری بنادر افزایش یابد.

اسلامی گفت: در ماه‌های اخیر با توجه به تغییر رویکرد، منشور سرمایه گذاری بنادر تسهیل شد و در تلاشیم با رویکرد جدید که جذب سرمایه گذاری خارجی و فعال شدن کریدور شمال- جنوب است امکان حضور کشورهای دیگر در پس کرانه بنادر فراهم شود.

وی ادامه‌داد: در حوزه نفت گاز و پتروشیمی ظرفیت سازی در خوزستان انجام شده و در حال توسعه است. میزان زمین‌های متصل به دریا زیاد نیست و صحبت از پس کرانه بنادر، این واقعیت را نشان می‌دهد که موقعیت بندر امام حایز اهمیت است.

جلیل اسلامی افزود: تجربه سرمایه گذاری در بنادر را داریم و الگوهای مختلف هم دیده شده است. بنابراین پیشنهاد داریم تجارب موفق را مرور و در بخش پتروشیمی و نفت منتقل کنیم.

معاون بندر و اقتصادی سازمان بنادر گفت: خدمات پس کرانه‌ای به صنایع از سوی سازمان بنادر در حال توسعه است و امیدواریم مطلوبیت منطقه‌ای و ملی برای صنایع داشته باشد.

کد خبر 57841

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 9 =