وزیر انرژی عربستان: اوپک پلاس در مورد تولید محتاط خواهد ماند

وزیر انرژی عربستان سعودی می‌گوید که با توجه به شرایط رکود حاکم بر بازارهای جهانی اوپک پلاس درباره تولید نفت محتاط خواهد ماند.

به گزارش اگزیم‌نیوز از بلومبرگ، عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان سعودی روز جمعه گفت که گروه اوپک پلاس که شامل کشورهای تولیدکننده نفت از داخل و خارج از سازمان کشورهای صادرکننده نفت است، در مورد تولید نفت، محتاط خواهد ماند.

این ائتلاف که شامل ۲۳ کشور به رهبری روسیه و عربستان سعودی است، قرار است در چهارم دسامبر آینده (۱۳ آذر ماه) برای تصمیم‌گیری در مورد کاهش مجدد تولید، حفظ سطح فعلی یا افزایش تولید تشکیل جلسه دهد.

عبدالعزیز بن سلمان تاکید کرد که اعضای گروه اوپک پلاس به وضعیت اقتصاد جهانی نگاه می‌کنند و تردید زیادی می‌بینند.

قیمت نفت از ژوئن گذشته (خرداد ماه) با افزایش نرخ بهره بانک‌های مرکزی و محدودیت‌های کرونا در چین (که از استراتژی «کووید صفر» پیروی می‌کند)، کاهش یافته است، اما نفت خام برنت همچنان بالای ۹۵ دلار در هر بشکه است که امسال ۲۳ درصد افزایش داشته است.

بازارها نگران هستند به محض اینکه اتحادیه اروپا به طور موثر واردات نفت خام روسیه را از ماه آینده (دسامبر) ممنوع کند، عرضه طلای سیاه کاهش یابد.

وزیر انرژی عربستان سعودی در مصاحبه‌ای با تلویزیون بلومبرگ در حاشیه اجلاس آب و هوای COP۲۷ در شرم الشیخ مصر گفت: موضوع ما احتیاط است. این امر بر مبنای مسئولیت‌پذیری و نادیده نگرفتن نیازهای بازار است.

شاهزاده سعودی به گزارش ماه گذشته صندوق بین المللی پول استناد کرد و گفت: بدترین اتفاق برای بسیاری از اقتصادها هنوز در راه است. این قضیه مربوط به رکود است. ما همچنین شاهدیم که بانک‌های مرکزی چه می‌گویند و چه می‌کنند.

اخیراً، چین برخی از محدودیت‌های کرونا را کاهش داده است، از جمله کاهش مدت زمانی که مسافران باید در قرنطینه بگذرانند، و این حرکت، قیمت نفت و سهام چین را افزایش داد، اما بسیاری از تحلیلگران نسبت به بازگشایی سریع این کشور تردید دارند.

کد خبر 57897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 12 =