اطمینان دولت به بازدهی خوب بازار سرمایه تا یک سال آینده/ پرداخت سود سهام عدالت در آینده نزدیک

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: بیمه سهام نشان‌دهنده اهمیت بازار سرمایه برای دولت است و نسبت به این موضوع اطمینان دارد که این بازار تا یک سال آینده رشد بسیار خوبی را نصیب سهامداران می‌کند.

به گزارش روز شنبه اگزیم نیوز، «مجید عشقی» در حاشیه مراسم رونمایی از نخستین صندوق سرمایه گذاری املاک و مستغلات، بر ضرورت راه‌اندازی صندوق املاک و مستغلات تاکید کرد و افزود: امروز معامله ثانویه نخستین صندوق املاک و مستغلات آغاز شد، صندوق املاک و مستغلات یک کار بسیار بزرگی است که در بازار سرمایه آغاز شد و اثر زیادی را بر دارایی بانک‌ها، مشارکت سرمایه‌گذاران خرد در بازار املاک و مستغلات و بهره‌برداری از املاک و مستغلات همراه است.

وی اظهار داشت: تاکنون چهار موافقت اصولی برای راه‌اندازی این صندوق صادر شده که نخستین صندوق امروز به پذیره‌نویسی و گشایش نماد رسید. سه صندوق دیگر در حال تاسیس هستند که پس از این اقدام پذیره‌نویسی می‌شوند. البته درخواست‌های مختلفی از سوی سیستم بانک در این زمینه داریم که در حال بررسی هستند تا پس از اخذ مجوز از بانک مرکزی آغاز به کار کنند.

وی با تاکید بر اینکه بازار صندوق املاک و مستغلات در آینده‌ نزدیک بازاری بسیار بزرگ خواهد شد، گفت: ملک دارای جذابیت خاص خود است، این صندوق این امکان را فراهم می‌کند تا سرمایه‌گذاران به هر میزان که می‌خواهند سرمایه را وارد این بازار کنند، ضمن آنکه امیدواریم بتوانیم در آینده نزدیک با تسهیل شرایط صدور مجوز و تاسیس زمینه گسترش این بازار را فراهم کنیم.

پرداخت سود سهام عدالت در آینده نزدیک

رییس سازمان بورس با اشاره به پرداخت سود سهام عدالت در آینده نزدیک، تصریح کرد: لازمه انجام چنین اقدامی پرداخت سود از سوی شرکت‌ها است که تحت تاثیر چنین اقدامی در آینده نزدیک سود سهامداران پرداخت می‌شود البته در شرایط فعلی نمی‌توان زمان دقیقی برای پرداخت سود سهام عدالت تعیین کرد.

عشقی درباره بازگشایی نماد سهام عدالت نیز افزود: این اتفاق پس از تشکیل مجامع شرکت‌های استانی اجرایی خواهد شد زیرا اکنون شاهد وجود برخی اختلاف نظرها در خصوص نحوه برگزاری مجامع هستیم.

وجود ارزان‌ترین دارایی‌ها در بازار سرمایه

رییس سازمان بورس با بیان اینکه اکنون ارزان‌ترین دارایی‌ها در بازار سرمایه وجود دارد، گفت: نحوه فعالیت بازارگردان‌ها وابسته به شرایط بازار است که شرایط متاثر از عوامل مانند قیمت‌های جهانی و بودجه است..

وی درباره مزایای استفاده از بیمه سبد سهام نیز افزود: بیمه سهام نشان دهنده اهمیت بازار سرمایه برای دولت است و نسبت به این موضوع اطمینان دارد که این بازار تا یک سال آینده رشد بسیار خوبی را نصیب سهامداران خواهد کرد.

ایجاد ثبات در بازار سرمایه در بلند مدت، هدف صندوق تثبیت بازار سرمایه

رییس سازمان بورس با بیان آنکه تامین مالی صندوق تثبیت در بازار سرمایه صورت خواهد گرفت، گفت: البته این اقدام از سمت خزانه و جمع‌آوری مالیات روزانه فروش سهام عملی خواهد شد.

وی هدف صندوق تثبیت بازار سرمایه را ایجاد ثبات در بازار سرمایه در بلندمدت عنوان کرد و گفت: منابعی در بودجه برای صندوق معادل نقل و انتقالات سهام در بودجه پیش‌بینی شده که این عدد به عنوان سرمایه گذاری دولت در بازار تلقی می‌شود و منافع به دست آمده از آن دولت خواهد بود.

بودجه سال ۱۴۰۱ تجربه تلخی برای سهامداران نبود

عشقی تبعات تاثیر بودجه ۱۴۰۲ در بازار سرمایه که به عنوان تهدید فعلی این بازار تلقی می‌شود را یادآور شد و افزود: بودجه سال ۱۴۰۱ تجربه تلخی برای سهامداران نبود، زیرا در نهایت بودجه نهایی به نفع بازار سرمایه شد که اکنون هم پیشنهادی را برای بودجه سال آینده به دولت و مجلس ارائه کرده‌ایم.

رییس سازمان بورس در ادامه به صحبت‌های مطرح شده در زمینه احتمال افزایش قیمت انرژی در بودجه اشاره کرد و گفت: طبق وعده‌های داده شده شاهد افزایش قیمتی در این حوزه نخواهیم بود.

کد خبر 57929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 0 =