ایران در زمینه سدسازی جزو ۱۰ کشور برتر دنیا است

معاون حقوقی، پشتیبانی و امور مجلس وزیر نیرو گفت: هم‌اکنون ایران در زمینه سدسازی جزو ۱۰ کشور برتر دنیا به شمار می‌رود و در حوزه برق و نیروگاهی بیش از ۹۵درصد به خودکفایی دست‌یافته است.

به گزارش روز شنبه اگزیم نیوز از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، «احمد حیدری» با اشاره به دستاوردهای این وزارتخانه پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، ادامه داد: هم‌اکنون ایران در زمینه سدسازی جزو ۱۰ کشور برتر دنیا به شمار می‌رود و در حوزه برق و نیروگاهی بیش از ۹۵درصد به خودکفایی دست‌یافته است؛ به‌طوری‌که امروز علاوه بر اینکه هیچ‌گونه نیازی به متخصص خارجی نداریم، بلکه صادرکننده خدمات فنی و مهندسی نیز هستیم.

رشد ۱۷درصدی مصرف برق صنایع و صرفه‌جویی ۱۵۰۰ مگاواتی در مصرف خانگی

وی با اشاره به رشد ۱۷درصدی مصرف برق صنایع در سال جاری، ادامه داد: با اقدام‌های صورت‌گرفته در تولید برق با مشکلی روبرو نشدیم؛ این مهم به‌واسطه برنامه‌ریزی مدون و دلسوزانه اعضا و مهندسین صنعت برق کشور صورت گرفت، به‌طوری‌که ۶ هزار مگاوات برق جدید و بهینه‌سازی‌شده با نگاه صرفه‌جویی قرآنی استفاده شد.

معاون حقوقی و پشتیبانی وزیر نیرو ادامه داد: همچنین ملت شریف ایران اسلامی نیز با بهره‌مندی از تعالیم دینی و فرهنگ قرآنی و نیز ممانعت از اسراف، در حوزه برق خانگی برای نخستین‌بار در کشور یک هزار و ۵۰۰ مگاوات صرفه‌جویی مصرف داشتند؛ این در حالی است که در سال‌های گذشته در این حوزه پنج درصد رشد مصرف را شاهد بودیم.

کد خبر 57931

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 10 =