تکلیف بانک‌ها برای احراز هویت مشتریان از طریق پنجره واحد خدمات دولت

رئیس مرکز فناوری اطلاعات، امنیت فضای مجازی و اقتصاد هوشمند وزارت اقتصاد با اشاره به تکالیف قانون بودجه ۱۴۰۱ کل کشور، تاکید کرد: بانک ‌ها موظفند برای ارائه بخشی از خدمات خود به مشتریان از طریق پنجره واحد خدمات دولت هوشمند اقدام کنند.

به گزارش روز یکشنبه اگزیم‌نیوز، احمد تقوایی نجیب طی سخنانی در جلسه "پیگیری اتصال بانک ها به پنجره واحد خدمات دولت هوشمند" که با حضور نماینده سازمان فناوری اطلاعات و نمایندگان بانک ها در محل وزارت اقتصاد برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس بند "و" تبصره (۷) قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور، بانک ها موظفند از ۱۱ خدمت و ۵۱ زیر خدمت شناسه دار از سازمان اداری و استخدامی (ضمن رعایت ملاحظات و آیین نامه های نهادهای نظارتی)، آن دسته از خدمات الکترونیکی را که نیاز به احراز هویت دارند و مخاطبین آنها مردم و بنگاه ها هستند، در پنجره واحد خدمات دولت هوشمند ارائه کنند.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات، امنیت فضای مجازی و اقتصاد هوشمند وزارت اقتصاد گفت: پنجره واحد خدمات دولت هوشمند، ارائه دهنده خدمات دولتی به صورت یکپارچه، سریع و آسان به عموم مردم است که با پیوستن بانک ها به این سامانه، خدمت گیرندگان می توانند با استفاده از این بستر از خدمات بانکی بهره مند شوند.

تقوایی نجیب، ارائه خدمات الکترونیکی بانک ها به ذینفعان به صورت یکپارچه و متمرکز بر بستر شبکه ملی اطلاعات را یکی از ویژگی های اصلی این امر دانست و افزود: تسهیل در دریافت خدمات بانکی و افزایش سرعت دسترسی از دیگر ویژگی های این پنجره واحد خدمات دولت هوشمند است.

این گزارش حاکی است، در ادامه، نمایندگان بانک های حاضر در جلسه نیز به طرح دیدگاه های خود در ارتباط با چگونگی اتصال به پنجره واحد خدمات دولت هوشمند و دغدغه های امنیت فناوری اطلاعات، پایداری سامانه های بانکی و ... پرداختند.

کد خبر 57958

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 3 =