افزون بر ۱۳ میلیارد دلار کالا از استان بوشهر به خارج صادر شد

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: از آغاز فعالیت دولت سیزدهم تاکنون معادل ۱۳ میلیارد و ۵۶۵ میلیون دلار کالا با احتساب میعانات گازی از این استان به خارج کسور صادر شده است.

به گزارش روز یکشنبه اگزیم‌نیوز، مهدی صفوی اظهار داشت: محصولات پتروشیمی، میعانات گازی، مواد معدنی، محصولات کشاورزی و آبزیان بیشترین کالاهای صادراتی از گمرک‌های استان بوشهر را تشکیل می‌دهد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر عنوان کرد: همچنین در این مدت یه ارزش ۲ میلیارد و ۱۸ میلیون دلار کالا از طریق گمرک‌های استان بوشهر به کشور وارد شده است که بیشترین میزان مربوط به اجزا و قطعات نیروگاه اتمی، انواع پارچه، ماژول LED، انواع چای، قطعات و لوازم یدکی موتورسیکلت و دوچرخه، انواع لاستیک، قطعات و لوازم یدکی خودروی سواری، انواع بلبرینگ و رولبرینگ و برنج بوده است.

وی اعلام کرد: کشورهای چین، امارات متحده عربی، هند، آفریقای جنوبی، ترکیه، سودان، نیجریه، موزامبیک، پاکستان و تایلندبیشترین مقصد کالاهای صادراتی استان بوشهر و چین، امارات متحده عربی، روسیه، هند، فیلیپین، تایلند، سریلانکا، ترکیه، ژاپن مبدا واردات کالا به بنادر این استان بوده‌اند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر تاکید کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، بخشی از از ظرفیت واردات کالا به بنادر استان بوشهر برای رونق تولید و اشتغال در حوزه صنعت این استان استفاده می‌شود.

صفوی با اشاره به تاکید دولت سیزدهم بر توسعه تجارت منطقه‌ای، گفت: از شهریور ماه گذشته تا کنون ۴۸۴ فقره کارت بازرگانی جدید در این استان صادر و ۹۰۷ فقره کارت نیز برای انجام فعالیت‌های بازرگانی تمدید شده است.

وی ادامه داد: همسایگی استان بوشهر با پنج کشور در حوزه خلیج فارس موقعیت ویژه‌ای را در عرصه تجارت و بازرگانی کالاهای غیرنفتی به این استان بخشیده است که می تواند نقشی مهم در رونق اقتصادی داشته باشد.

کد خبر 57965

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 5 =