سرعت گرفتن صدور مجوزهای کسب و کار / ۱۳۰ هزار مجوز مشاغل خانگی صادر شد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلام اینکه ۱۳۰ هزار مجوز مشاغل خانگی در دولت سیزدهم صادر شد، گفت: با کاهش هزینه‌های آموزش، اجرای قانون رفع موانع تولید و تسهیل در صدور مجوزها با همکاری دستگاه‌ها، صدور مجوزهای کسب و کار و مشاغل خانگی را سرعت می‌دهیم.

به گزارش اگزیم‌نیوز، «سید صولت مرتضوی» روز دوشنبه در چهل و هفتمین جلسه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی اظهار داشت: همه مسوولان باید دست به دست هم دهند مشکلات اشتغال را رفع و بخشی از مقررات را تسهیل و اجرا کنیم، لذا باید گره‌گشا باشیم و فرصت‌های شغلی مناسب برای جوانان فراهم کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه باید چرخه مدیریتی را توسعه داد و نباید با یکسری موارد هزینه‌های اشتغال را بالا برد، افزود: مشاغل خانگی سبب می‌شود با اشتغال ایجاد شده مردم در آرامش زندگی کنند؛ همچنین نظام استاد شاگردی و آموزش‌های رایگان تقویت می‌شود و از این طریق بخشی از هزینه‌های آموزش کاهش می‌یابد.

وی با تاکید بر ایجاد اشتغال آسان گفت: موضوع تخصصی صدور مجوز برای ایجاد اشتغال روان و ارزان است که ریشه آن در آموزه‌های دینی بوده و اکنون تبدیل به قوانین شده است.

مرتضوی افزود: تضمین و اجرای عدالت از وظایف حاکمیت است به طوری که در قانون اساسی، حاکمیت موظف به ایجاد شغل برای آحاد مختلف جامعه است.

وزیر کار با بیان اینکه قانون برای تسهیلگری است، بیان کرد: این امر در حالی است که قانون را برعکس تفسیر کرده و مانع ایجاد می‌شود. به جای اینکه مامور به وظیفه باشیم عامل ایجاد موانع شده‌ایم لذا باید موانع را برداریم زیرا رهبر معظم انقلاب تاکید بر مانع زدایی از اشتغال کرده اند.

مرتضوی با اشاره به اینکه امروز آموزش‌ها آسان شده است، گفت: امروز جوانان خلاق باید با طی آموزش های نظری و عملی، بهترین امکان را برای کسب و کار داشته باشند و ما باید بستر ایجاد اشتغال را در جامعه فراهم کنیم.

وی ادامه داد: در گذشته یکی از عمده‌ترین تولیدات قالی بافی بوده است، امروز چه نیازی به سختگیری در صدور مجوز است؟ ضمن اینکه این شغل، بستر را برای توسعه صادرات فراهم می‌کند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه برای رونق اشتغال خانگی تسهیلات مناسبی اختصاص یافته است، افزود: ۱۳۰ هزار مجوز برای مشاغل خانگی در دولت سیزدهم صادر شده که بعضی از بانک‌ها در پرداخت تسهیلات ضعیف عمل کرده اند.

وی در پایان گفت: امسال رهبر معظم انقلاب نام سال را «تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین» انتخاب کرده اند؛ چرا که سرعت انتقال علم از سرعت نور بیشتر شده بنابر این باید از این بسترها استفاده کرد.

کد خبر 57992

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 6 =