اصفهانی‌ها در ۳ حوزه‌ مزیت‌دار صادراتی با روسیه قرارداد می‌بندند

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان می‌گوید: قرار است در حوزه‌های گردشگری، تولید قطعه و مصالح ساختمانی به عنوان عمده‌ترین مزیت‌های صادراتی اصفهان، قراردادهایی با طرف روسی منعقد شود.

به گزارش روز دوشنبه اگزیم‌نیوز از اتاق بازرگانی ایران، مسعود گلشیرازی با اشاره به سفر هیات تجاری روسیه به ایران گفت: سفر این هیات در هفته جاری و اعزام هیات اصفهانی در ۶ آذر به روسیه، فرصتی را برای ما فراهم می‌کند که بتوانیم قراردادهای صادراتی خوبی منعقد کنیم. کمااینکه مذاکرات مقدماتی این قراردادها نیز از قبل شروع شده است.

این فعال اقتصادی ادامه داد: اصفهان استانی است که چند مزیت برای ارتباط با روسیه دارد. تولید قطعه و همچنین تولید مصالح ساختمانی در اصفهان جز نقاط قوت ماست و این دو حوزه مورد توجه طرف روس نیز قرار دارد.

وی افزود: مزیت دیگر مربوط به حوزه گردشگری است. به نظر می‌آید با توجه به پتانسیل‌هایی که ایران در این حوزه دارد و هیاتی هم پیش از این از طرف روسیه به اصفهان آمده بود فرصت مناسبی برای توسعه همکاری‌ها وجود دارد. هم‌زمان با سفر قبلی هیات روسی به اصفهان، اتاق، کلیپ‌های یک‌دقیقه‌ای با عنوان داستان ناگفته اصفهان تهیه کرده و به زبان روسی ترجمه و منتشر کرد. این کلیپ‌ها پتانسیل ارتباطی خوبی در حوزه گردشگری میان دو طرف ایجاد کرد.

گلشیرازی گفت: با توجه به اینکه در این بخش‌ها مذاکرات مقدماتی از پیش آغاز شده به نظر می‌رسد در رفت‌وآمدهای تجاری دو طرف قراردادهای خوبی منعقد شود.

رئیس اتاق اصفهان، صادرات محصولات کشاورزی از گلخانه‌های اصفهان و همچنین صادرات مواد غذایی از این استان به روسیه را از دیگر مزیت‌های صادراتی عنوان کرد و گفت: تولیدکنندگان ما از قبل کار خود را شروع کرده‌اند و امیدواریم با این سفر هیات روسی، این فعالیت‌ها قوام بیشتری پیدا کند.

وی با اشاره به وجود محدودیت‌هایی برای مبادلات پولی میان ایران و روسیه بیان کرد: با سازوکاری که اخیراً بانک‌های گردشگری و پاسارگاد با طرف روسی در قالب اپلیکیشن ها ایجاد کرده‌اند به نظر می‌رسد این مشکل مرتفع شود.

گلشیرازی مهم‌ترین چالش پیش روی تجار اصفهانی در تجارت با روسیه را موضوع حمل‌ونقل عنوان کرد و گفت: صادرکنندگان حاضر برای ارسال کالاهای خود به روسیه با محدودیت جدی روبرو هستند و امیدواریم با سفر هیات روسی به ایران و مذاکرات پیش رو، این مشکل هم حل شود.

هیات تجاری روسیه به میزبانی اتاق ایران، از امروز وارد کشور شده و بعد از برگزاری همایش تجاری دو کشور در هتل اسپیناس پالاس تهران در روز سه شنبه و دیدارهای مختلف، تجاری از این کشور در قالب هیات‌هایی به رشت، انزلی و اصفهان نیز سفر خواهند کرد.

کد خبر 58016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 11 =