توسعه روابط تجاری ایران و روسیه در دستور کار قرار دارد

سفیر روسیه در ایران گفت: توسعه روابط ایران و روسیه به ویژه در زمینه گسترش مبادلات تجاری و اقتصادی در دستورکار دو کشور قرار دارد.

به گزارش اگزیم‌نیوز، «الکسی ددوو» روز سه شنبه در همایش تجاری ایران و روسیه با بیان اینکه روابط دو کشور به صورت فعالانه در حال رشد پیدا کردن است، تصریح کرد: در مذاکرات ماه‌های گذشته روسای جمهور تمام مسائل مورد بررسی قرار گرفت که توسعه روابط در مرکز توجهات این گفت‌وگوها قرار داشت.

وی افزود: توسعه روابط میان وزارتخانه‌ها، بانک‌های مرکزی و امنیتی نیز مورد توجه بوده و مقرر شده است تا پایان سال جاری حضور هیات‌ها، زمینه‌های مختلف تجاری را ایجاد و شرایط را برای توسعه اقتصادی فراهم کند.

سفیر روسیه در ایران با تاکید بر اینکه سفرهای هیات‌های مختلف میان دو کشور دستیابی به اهداف تعیین شده را تسریع می‌کند، گفت: شاهد این مدعا حضور هیات‌های بلندپایه در ایران است که برای تبادلات کالایی بالغ بر چهار میلیارد دلار اقدامات لازم را انجام داده‌اند و در این میان بخش خصوصی دو کشور نقش بزرگی در این زمینه ایفا می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه این شرایط تمام ظرفیت ایران و روسیه را به کار نگرفته است، افزود: پتانسیل فراوانی برای دو کشور وجود دارد که می‌تواند برای فعالان اقتصادی شرایط مناسبی را فراهم کند.

هدف ۴۰ میلیارد دلاری فعالیت اقتصادی دو کشور

سرگئی کاتیرین رئیس اتاق بازرگانی روسیه نیز در این همایش با بیان اینکه شرایط کنونی بخش جدیدی در تاریخ دو کشور است، گفت: تلاش‌های بسیاری برای توسعه روابط دو کشور انجام شده و حضور امروز هیات روسیه در ایران در همین راستا صورت گرفته است تا در چارچوب این نشست‌ها فعالان اقتصادی از استان‌های روسیه برای روابط در سطح منطقه اقدام کنند.

وی با بیان اینکه برای اتاق بازرگانی روسیه توسعه روابط اولویت است، تاکید کرد: تاکنون تبادل اطلاعات از هیات ایرانی در امور حوزه خزر دریافت شده و در راستای تحقق اهداف و چشم‌اندازهای همکاری تصمیم‌هایی توسط اتاق‌ها اخذ شده است.

رئیس اتاق بازرگانی روسیه با تاکید بر اینکه تاکنون چندین بار برای تحقق اهداف توسعه‌ای اقدام شده است، افزود: توجه به سرعت بخشی به این توسعه احتیاج به تکرار ندارد؛ زیرا تمام شاخص‌ها در حال افزایش هستند که می‌توان به ثبت رکورد آن اشاره کرد که همکاری‌های دو جانبه بر کسب و کارها نیز موثر بوده است و رشد این شاخص‌ها و پتانسیل‌ها حاصل تلاش‌های دو طرف بود.

وی با بیان اینکه این اقدامات برای آینده انجام می‌شود، گفت: چشم‌انداز دستیابی به فعالیت‌های اقتصادی ۴۰ میلیارد دلاری میان دو کشور در زمینه فناوری، کشاورزی، گردشگری و تولیدات زمینه‌های اقتصادی برای دو کشور وجود دارد.

کاتیرین تاکید کرد: شرایط جدیدی به وجود آمده که بازار روسیه را برای کشورهای دوست باز کرده است، با خروج شرکت‌های غربی، شرکای ایرانی می‌توانند جایگزین آنها شوند و وزارت اقتصاد و تجارت روسیه از حضور ایران استقبال خواهد کرد. وی با بیان اینکه روسیه برای اجرای اهداف و رفع موانع و ایجاد محرک اقتصادی آمادگی کامل دارد، اظهار داشت: شرایط لجستیکی و تبادل ارزهای ملی با طرف‌های تجاری گام مهمی برای تجار است و باید در همین راستا توسعه کریدور شمال جنوب را تسریع بخشیم که نیازمند فراهم کردن زیرساخت‌ها است.

کد خبر 58043

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 5 =