موافقت گمرک روسیه با پیشنهاد ایران برای پلمب الکترونیک کامیون‌های تجاری

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه گفت: گمرک روسیه با پیشنهاد ایران برای پلمب الکترونیک کامیون‌های تجاری به توافق رسیده‌اند که گام بزرگی در راستای تجارت آزاد محسوب می‌شود.

به گزارش اگزیم‌نیوز، «مهدی صفری» روز سه شنبه در همایش تجاری ایران و روسیه تاکید کرد: با اجرایی شدن این طرح کامیون‌های ایرانی بعد از پلمب بدون بازگشایی و لمس کالا در گمرک روسیه به مقصد می‌رسند که این شیوه یک گام از گمرک سبز بالاتر است، دو کشور را به تجارت آزاد نزدیک‌تر خواهد کرد.

وی با اشاره به مذاکرات روسای جمهور دو کشور برای توسعه روابط تجاری و اقتصادی، گفت: نتیجه این گفت‌وگوها به تجارت پنج میلیارد دلاری در گام نخست رسیده است که با سفر وزرای مربوطه توافقات خوبی به دست آمد که زمان آن رسیده تا نتیجه این توافقات را مشاهده کنیم.

وی با بیان اینکه موضوع بهبود حمل و نقل در توسعه روابط تجاری مهم است، افزود: برای کریدور شمال جنوب جلسات چند جانبه‌ای برگزار شده تا در جهت رفع مشکلات در بخش راه آهن اقدام شود و تعرفه‌های راه آهن از روسیه، قزاقستان، ترکمنستان و جمهوری اسلامی به ثبات برسد.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه با تاکید بر فراهم کردن زیرساخت‌ها در بخش حمل و نقل دریایی در دریای خزر و سیاه، گفت: دو کشور اقدام سریعی در این زمینه نکرده‌اند و فقط به طور موقت چند کشتی برای حمل کانتینر خریداری شد؛ اما چند بانک برای خرید کشتی در دریا خزر به این مسیر وارد شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه خطوط هوایی میان دو کشور به طور نامحدود فعالیت می‌کند، تصریح کرد: در ماه بیش از ۸۰ پرواز در تردد می‌کند که برای توسعه روابط بسیار مهم است؛ فعالیت‌های گمرکی و توسعه حمل و نقل بسیار مهم است و اگر این دو مهم نباشد، توسعه روابط به بن‌بست خواهد رسید.

کد خبر 58045

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 10 =