تدوین ۱۴۰ برنامه برای عبور بدون خاموشی از تابستان سال آینده

مدیرعامل شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) گفت: ۱۴۰ برنامه عملیاتی مشخص برای گذر از پیک تابستان ۱۴۰۲ تدوین شده است.

به گزارش روز سه‌شنبه اگزیم نیوز از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، "آرش کردی" در نشست وزیر نیرو با مدیران صنعت برق که به‌منظور بررسی تجارب گذر از اوج بار ۱۴۰۱ و تبیین برنامه‌های عبور از تابستان ۱۴۰۲ در وزارت نیرو برگزار شد، خاطرنشان ساخت: برنامه عملیاتی مذکور در چهار سرفصل تدوین شده است.

وی ادامه داد: برنامه تدوین شده حاوی پیش‌بینی‌های لازم در توسعه هوشمندسازی و رویت و کنترل‌پذیری شبکه و ابزارهای موردنیاز است.

مدیرعامل توانیر افزود: برنامه تدوین شده مواردی چون تمرکز صنعت برق برای عبور موفق از زمستان امسال، اولویت‌بندی و اجرای برنامه‌های تدوین شده با جهت‌گیری رفع نقاط ضعف برنامه‌های ۱۴۰۱، انضباط مالی در اجرای پروژه‌های مدون پیک ۱۴۰۲، وصول مطالبات، پیگیری تأمین منابع مالی با استفاده حداکثری از ظرفیت‌های قانونی موجود و غیره را شامل می‌شود.

کردی با اشاره به آغاز دوره ویژه مدیریتی برای مدیریت سوخت نیروگاه‌ها در زمستان، بر تمرکز صنعت برق کشور برای عبور موفق از فصل سرما تأکید کرد.

وی در باره چگونگی عبور موفق از اوج بار تابستان امسال، گفت: قاطعیت وزیر نیرو در خصوص حتمی بودن عبور بدون خاموشی از تابستان امسال و تدوین ۱۰۰ برنامه مشخص عملیاتی از اهم فعالیت‌ها بود که با تزریق روح امید به مدیران صنعت برق، باعث شد این افتخار ارزشمند رقم بخورد و با اجرای بیش از ۹۵ درصد برنامه‌های ابلاغ شده، ثبات رویه و وضعیت قابل‌اتکا در تولید و عرضه انرژی را شاهد بودیم.

مدیرعامل توانیر از انعطاف‌پذیری مدیریت مصرف برق در شرکت‌های برق منطقه‌ای و توزیع برق که روزانه تا ۹ هزار مگاوات مدیریت بار و مصرف انرژی در اوج بار امسال را امکان‌پذیر ساخت، تقدیر کرد.

کردی با اشاره به آرامش حاکم بر بخش‌های مولد و تولیدی کشور، از تحقق ۲.۷ میلیارد کیلووات‌ساعت صرفه‌جویی مصرف برق در بخش خانگی طی تابستان امسال و رشد ۷.۶ درصدی تولیدات صنایع خبر داد.

کد خبر 58057

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 2 =