شکاف ۳۰ درصدی بین نرخ دلار آزاد و نیما

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران در گزارشی اعلام کرد که شکاف بین نرخ دلار آزاد و نیما در روز ۲۳ آبان‌ماه معادل ۳۰ درصد بوده است.

به گزارش خبرنگار اگزیم‌نیوز، براساس گزارش معاونت بررسی‌های اقتصادی اتاق بازرگانی تهران؛ در حالی که نرخ دلار در سامانه نیما در روز ۲۳ آبان ماه برابر با ۲۷ هزار و ۵۹۱ تومان، نرخ این ارز در بازار آزاد ۳۵ هزار و ۶۶۱ تومان گزارش شده است.

بدین ترتیب فاصله بین نرخ دلار در سامانه نیما و بازار آزاد به هشت هزار و ۷۰ تومان رسیده که معادل ۳۰ درصد نرخ ارز در سامانه نیماست.

براساس گزارش معاونت بررسی‌های اقتصادی اتاق تهران، نرخ دلار در روز ۲۳ آبان‌ماه در بازار اسکناس سنا هم ۲۸ هزار و ۹۷۰ تومان بوده است.

براین اساس، شکاف بین نرخ دلار در سامانه نیما و سنا حدود ۵.۰ درصد و این شکاف بین نرخ دلار آزاد و سنا هم ۲۳ درصد در روز مورد بررسی بوده است.

این در حالی است که نرخ دلار در روز ۲۳ آبان‌ماه سال گذشته در سامانه نیما، ۲۳ هزار و ۶۱۸ تومان؛ در سامانه سنا ۲۴ هزار و ۶۰۱ تومان و در بازار آزاد ۲۷ هزار و ۱۷۰ تومان بوده است.

بدین ترتیب دلار در فاصله یکساله ۲۳ آبان ۱۴۰۰ تا ۲۳ آبان ۱۴۰۱ به ترتیب در سامانه نیما، سنا و بازار آزاد ۳هزار و ۹۷۳ تومان، ۴هزار و ۳۶۹ تومان و ۸هزار و ۴۹۱ تومان رشد کرده است.

همچنین از ابتدای امسال تا روز ۲۳ آبان ماه امسال نرخ دلار در بازار آزاد ۳۱.۲ درصد، در بازار سنا ۱۷.۷ درصد و در سامانه نیما هم ۱۶.۸ درصد افزایش یافته است.

در این گزارش آمده است: نرخ دلار در یک ماه گذشته، در بازار آزاد ۸.۲ درصد، در بازار سنا ۰.۸ درصد و در سامانه نیما ۲.۱ درصد افزایش داشته است.

شکاف ۳۰ درصدی بین نرخ دلار آزاد و نیما

کد خبر 58077

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 6 =