بهادری جهرمی: تراز تجاری مثبت است؛ بیش از واردات، صادرات داریم

سخنگوی دولت از موافقت هیأت دولت با عضویت وزیر اقتصاد در شورای‌عالی کار خبر داد و درباه آیین‌نامه اجرایی مربوط به بازگشت ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصاد کشور گفت: تراز تجاری جمعی مثبت و صادرات ما، بسیار بیشتر از واردات است.

به گزارش اگزیم‌نیوز، «علی بهادری جهرمی» روز چهارشنبه در حاشیه نشست هیأت دولت با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به مصوبات هیأت وزیران اظهار داشت: هیأت دولت با عضویت وزیر اقتصاد به‌عنوان یکی از نمایندگان هیأت وزیران در شورای‌عالی کار موافقت کرد که با توجه به آثار متعدد تصمیمات این شورا، دکتر خاندوزی جایگزین دکتر دوستعلی شد.

سخنگوی دولت یکی دیگر از مصوبات هیأت دولت را در زمینه ارز عنوان و بیان کرد: در نشست امروز آیین‌نامه اجرایی مربوط به بازگشت ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصادی کشور به تصویب رسید و قرار شد کارگروه مربوطه در دبیرخانه‌ی بانک مرکزی تشکیل شود.

وی ادامه داد: با احتساب صادرات در حوزه‌های انرژی، نفت و گمرک، تراز تجاری ما به شدت مثبت است و بسیار بیشتر از واردات، صادرات داریم.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت گفت: این آیین‌نامه به‌منظور مدیریت این اقلام صاداراتی و ارزهایی که از آن برمی‌گردد و یکپارچگی بیشتر آنها تصویب شده که امیدواریم در مدیریت ارز موثرتر از گذشته باشد.

بهادری جهرمی همچنین با اشاره به تأکید دولت بر حمایت از صادرات محصولات تولیدی کشور گفت: در راستای حمایت از صادرات محصولات تولیدی کشور به ویژه در بخش خصوصی و غیر دولتی، آیین‌نامه‌ای از مشارکت فعالان اقتصادی در زنجیره تولید بین‌المللی به تصویب رسید که براساس آن وزارت صمت و دستگاه‌های مرتبط مکلف شدند تولیدکنندگانی که محصولات را براساس استانداردهای روز جهان تولید می‌کنند، مورد حمایت قرار دهند.

وی تصریح کرد: براساس این آیین‌نامه، دستگاه‌های مکلف باید حمایت‌های لازم را برای صادرات این محصوات و ارائه مشوقات درنظر بگیرند.

کد خبر 58092

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 3 =