رتبه نخست ایران از نظر ذخایر نفت و گاز در جهان

وزیر اقتصاد از رتبه نخست ایران در ذخایر هیدروکربوری در جهان خبر داد و گفت: شرکت‌های صنعتی بزرگ مجارستان می‌توانند از قانون جذب سرمایه‌گذاری خارجی در ایران استفاده کنند و با توجه به حمایت دو کشور از روابط تجاری بر حجم مبادلات بیافزایند.

به گزارش روز جمعه اگزیم نیوز، «سید احسان خاندوزی» وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان در نشست تجار و فعالان اقتصادی ایران و مجارستان که امروز پنجشنبه در بوداپست برگزار شد، از رتبه اول ایران در ذخایر هیدروکربوری در جهان خبر داد.

وی از بازار بزرگ ۸۰ میلیونی ایران به عنوان بزرگ‌ترین بازار منطقه خاورمیانه نام برد و به پیشرفت‌های ایران در حوزه‌های مختلف اقتصادی به خصوص فناوری اشاره کرد.

وزیر اقتصاد به جزییات قانون جذب سرمایه‌گذاری خارجی در ایران پرداخت که هرگونه ریسک را برای سرمایه‌گذاران خارجی پوشش می‌دهد.

خاندوزی گفت: شرکت‌های صنعتی بزرگ مجارستان می‌توانند از این فرصت استفاده کرده و با توجه به حمایت دو دولت از روابط تجاری بر حجم مبادلات بیفزایند.

وی ایران را کشور دهم جهان از لحاظ جذابیت‌های گردشگری نام برد و از گردشگران مجارستانی برای سفر به ایران دعوت کرد.

وزیر اقتصاد برنامه ایران برای توسعه ظرفیت‌های حمل ونقل، آب، انرژی، کشاورزی و تولید را برای فعالان اقتصادی مجار تشریح و در پایان از میزبانی کشور مجارستان قدردانی کرد.

بررسی فرصت‌های تجاری بین بخش‌های خصوصی ایران و مجارستان

«پیتر سیارتو» وزیر خارجه مجارستان نیز با اشاره به ظرفیت بالای همکاری‌های اقتصادی دو کشور از بررسی فرصت‌های تجاری بین بخش‌های خصوصی دو کشور خبر داد.

سیارتو با اشاره به توافقات صورت گرفته در سومین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور از حوزه‌های کشاورزی، بهداشت، انرژی، فناوری‌های آب به عنوان مهم‌ترین حوزه‌های مورد توافق خبر داد.

وی از شرکت‌های مجارستانی خواست تا از فرصت همکاری با ایران استفاده کنند.

کد خبر 58114

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 3 =