صادرات ۲۱ هزار راس دام زنده از خوزستان

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی خوزستان از صادرات ۲۱ هزار راس دام سبک زنده به کشورهای حوزه خلیج فارس خبر داد.

به گزارش روز یکشنبه اگزیم‌نیوز، عبدالامیر نیرومند با اشاره به صادرات دام سبک زنده از مرزهای خوزستان اظهار داشت: از ابتدای امسال ۲۱ هزار راس دام سبک زنده به کشورهای حوزه خلیج فارس صادر شده است.

وی با بیان اینکه هیچ نوع دام سنگینی از استان خوزستان صادر نشده است، افزود: این ۲۱ هزار راس دام سبک از مبادی گمرک آبادان، شادگان و چذابه صادر شده است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی خوزستان گفت: صادرات دام متناسب با شرایط بازار داخل و همچنین قیمت دام در خارج از کشور انجام می‌شود و سهمیه مشخصی برای میزان صادرات دام وجود ندارد.

نیرومند عنوان کرد: بر اساس سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی و با توجه به انباشت دام در دامداری‌ها و همچنین به منظور تامین نقدینگی دامداران، صادرات دام سبک زنده انجام می‌شود.

وی افزود: کمیته‌ای تحت عنوان کمیته صادرات سازمان جهاد کشاورزی تشکیل شده است و با بررسی شرایط و وضعیت بازار نسبت به صدور مجوز برای صادرات دام زنده اقدام می‌کند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی خوزستان گفت: صادرات دام زنده علاوه بر اینکه به دامدار کمک می‌کند تا از نظر شرایط اقتصادی وضعیتی مطلوب داشته باشد، در ارزآوری برای کشور نیز بسیار موثر است.

کد خبر 58196

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =