افزایش همکاری های گمرکی ایران و روسیه برای مبارزه با قاچاق کالا و مواد مخدر

رئیس کل گمرک ایران با معاون اجرایی گمرک فدراسیون روسیه دیدار و دو طرف بر توسعه همکاری‌های گمرکی در حوزه مبارزه با تخلفات گمرکی، قاچاق کالا و مواد مخدر برای تسهیل و توسعه تجارت تاکید کردند.

به گزارش روز چهارشنبه اگزیم‌نیوز از گمرک، علیرضا مقدسی رئیس کل گمرک ایران در دیدار با معاون اجرایی گمرک فدراسیون روسیه با اشاره به جزئیات نشست مشترک هیئت گمرکی ایران و روسیه در تهران از نتایج این نشست استقبال و تاکید کرد: در این نشست محورهای مهمی مطرح شد که یکی از مهمترین آنها استفاده از پلمپ های الکترونیکی بود که این اقدام می تواند کمک بسزایی در تسهیل و توسعه تجارت ایران و روسیه داشته باشد.

همچنین گسترش و تقویت همکاری ها در زمینه کشفیات مواد مخدر، انواع جاسازی ها، آموزش و تبادل تجارب کشفیات مواد مخدر نیز از دیگر مواردی بود که در نشست مشترک مسئولان ارشد گمرکات ایران و روسیه مطرح شد و در دستور کار گمرکات دو کشور قرار خواهد گرفت.

رئیس کل گمرک ایران افزود: حذف تخلیه و بارگیری اجباری و مسائل مشابه می تواند نقش مهمی در تسهیل تشریفات گمرکی میان دو کشور و توسعه تجارت داشته باشد.

مقدسی با اشاره به توسعه مناسبات گمرکی با فدراسیون روسیه و امضای تفاهم نامه همکاری بین گمرک جمهوری اسلامی ایران و گمرک فدراسیون روسیه و همچنین سند یادداشت تفاهم سه جانبه تسهیل ترانزیت ایران، روسیه و آذربایجان تاکید کرد: این اقدامات نشان می دهد که مناسبات گمرکی ایران و فدراسیون روسیه در سال جاری افزایش قابل توجهی یافته است.

وی گفت: امضای سند گمرکی فعالان اقتصادی ایران با روسیه که در مسکو میان روسای گمرکات دو کشور امضا شد، این امکان را فراهم کرد تا کریدور تسهیل شده گمرکی راه اندازی شود.

رییس کل گمرک تشریح کرد: کریدور جدید ساده سازی گمرکی ایران و روسیه مورد استقبال فعالان مجاز اقتصادی قرار گرفته است که براساس آخرین گزارش دریافتی از گمرک روسیه تجارت بین دو کشور در قالب این کریدور افزایش یافته است و این یک تصمیم و اقدام عملیاتی میان گمرکات دو کشور بود.

بنابراین گزارش، در ادامه این دیدار اولگ گوبایدلین معاون اجرایی گمرک فدراسیون روسیه با استقبال از افزایش تعامل و گفتگوهای گمرکی میان ایران و فدراسیون روسیه تاکید کرد که تمامی زمینه ها برای توسعه مناسبات تجاری فراهم است.

گوبایدلین افزود: در نشست مشترک مسئولان ارشد گمرک جمهوری اسلامی ایران و گمرک فدراسیون روسیه که امروز برگزار شد در راستای توسعه همکاری های گمرکی با هدف افزایش کارایی و بهبود مبارزه با قاچاق کالا و مواد مخدر و همچنین سایر تخلفات گمرکی موارد مهمی مطرح شد که امیدواریم به گسترش مناسبات تجاری و افزایش سطح مبادلات کمک کند.

براساس این گزارش در نشست مشترک هیئت گمرکی ایران و فدراسیون روسیه در تهران در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و مواد مخدر، اقدامات مشترک در مبارزه با تقلبات تجاری و تخلفات حقوق مالکیت فکری، تبادل اطلاعات -عملیات آماری و تحلیلی مشترک و دوجانبه در حوزه مبارزه با قاچاق کالا، شیوه های قاچاق و ابزارهای کنترلی روز دنیا و اقدام مشترک در حوزه رصد محموله های عبوری پیشنهادات و راهکارهای مهمی مطرح و تصمیمات مرتبط اتخاذ شد.

کد خبر 58295

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 4 =