ظرفیت بالای شرکت‌های دانش‌بنیان برای شروع همکاری با روسیه

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در ایران شرکت‌های دانش بنیانی داریم که ظرفیت‌های خوبی برای شروع همکاری‌های مختلف با طرف‌های روسی دارند.

به گزارش روز چهارشنبه اگزیم‌نیوز از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، «عیسی زارع پور» در جریان دیدار «الکساندر شویتوف» معاون وزیر توسعه دیجیتال، ارتباطات و رسانه های جمعی روسیه با اشاره به توافق‌های انجام شده در سفرش به روسیه که در تابستان گذشته انجام شد، افزود: بخشی از توافق‌های انجام شده در آن سفر اجرایی و به عقد قرارداد با شرکت‌های ایرانی منجر شد که جای خوشحالی دارد، اما هنوز بخش دیگری اجرایی نشده و نیاز به هماهنگی و پیگیری دارد.

وی، تحقیق و توسعه روی توافق‌های طرفین را از دیگر موضوعات برای همکاری مشترک با طرف روسی عنوان کرد و گفت: در ایران شرکت‌های دانش بنیانی وجود دارد که ظرفیت های خوبی برای شروع همکاری های مختلف با طرف های روسی دارند.

زارع‌پور همچنین با اشاره به همکاری های مشترک بین دو کشور در حوزه های مختلف کاری این وزارتخانه از توسعه زیرساختهای ارتباطی تا همکاری های فضایی، خاطرنشان‌کرد: رفت و آمدها میان دو کشور کمک می کند که موانع موجود این همکاری ها برطرف شود و پیشنهاد می‌شود کارگروه مشترک دائمی برای دنبال کردن موضوعات ایجاد شود تا اجرایی شدن توافقات سرعت بیشتری به خود گیرد.

در این دیدار، معاون وزیر توسعه دیجیتال و ارتباطات جمعی روسیه نیز با اشاره به روند رو رشد همکاری های دوجانبه میان ایران و روسیه در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: تیمی متشکل از شرکت های روسی در این سفر حضور دارند و آماده ایم تا در تهران در مورد موضوعات مورد نظر دو طرف بحث و بررسی نهایی انجام شود.

شویتف در این سفر از حضور شرکت‌های روسی علاقه مند به توسعه زیرساخت‌های ارتباطی خبر داد و افزود: باتوجه به وقوع تحریم‌ها برای روسیه، برنامه ریزی کرده ایم تا در مدت مشخصی نسبت به تولید تجهیزات مورد نیاز خود در داخل کشور اقدام کنیم و در این زمینه می توانیم از توانمندی های شرکت های ایرانی بهره ببریم.

برپایه این گزارش، در سفر معاون وزیر توسعه دیجیتال روسیه و تعدادی از شرکت های روسی به تهران قرار است در موضوع توسعه زیرساخت‌های ارتباطی، سرمایه‌گذاری برای توسعه فناوری های مورد نیاز طرفین و توسعه صادرات محصولات فناورانه ایران به روسیه توافقاتی انجام شود.

کد خبر 58301

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 9 =