مجوز خرید مرغ مازاد تا دو روز دیگر صادر می شود

معاون امور دام و طیور وزارت کشاورزی گفت: ظرف یکی دو روز آینده تصمیمات جدیدی در ارتباط با خرید مرغ های مازاد تولیدی گرفته خواهد شد.

به گزارش روز چهارشنبه اگزیم‌نیوز، حسین دماوندی نژاد افزود: از سال گذشته مجوز واردات هیچ مرغی صادر نشده و به دلیل اینکه در سال گذشته شرایط عرضه مرغ بسیار نابسامان بود و در جهت تنظیم بازار دولت موظف بود که مقادیر کمبود مرغ با واردات صورت بدهد این مجوز سال گذشته صادر شد. لذا رویکردمان تولیدات داخلی بود و بر همین مبنا هم مجوز صادرات توسط وزارت جهاد داده نشد یا آن مجوزهایی که داده شد کنسل شد.

معاون امور دام و طیور وزارت کشاورزی گفت: فروشگاه‌های زنجیره‌ای ماه‌ها پیش مرغ منجمد را دریافت کردند و در سردخانه‌های آن‌ها موجود است و بصورت محدود عرضه می‌شود. ضمن اینکه قیمت مرغ منجمد را اصلاح کردیم و قیمتش را تا ۵۰ هزار تومان افزایش دادیم که تقاضا روی مرغ گرم هدایت بشود بنابراین هم عرضه منجمد را محدود کردیم هم قیمتش را افزایش دادیم.

درخواست مرغداران از دولت: توزیع مرغ منجمد را متوقف کنید

وی گفت: برای آبان ماه حدود صد و ۹ میلیون قطعه جوجه ریزی صورت گرفته و از حدود ۱۹۰ روز که از اجرای این طرح اصلاح ساختار اقتصادی در بخش دام و طیور صورت گرفته قطعا با یک رویکرد جدیدی مواجه شدیم عبور از فضای ارز ترجیحی به ارز نیمایی، مبنای تولید، تقاضا برای محصولات صنعت گوشت به خصوص مرغ این‌ها مدل‌های جدیدی را می‌طلبد که به سرعت اصلاحات لازم را انجام دادیم و به خصوص در ارتباط با تولید جوجه یک مکانیزم‌های کنترلی را در حال اعمالیم.

وی گفت: تقریبا ماه به ماه بر مبنای نیازی که پیش بینی می‌شود میزان تولید و جوجه ریزی را کنترل می‌کنیم که این‌ها را داریم کاهشی عمل می‌کنیم. در ارتباط با مرغ تولیدی یک بخش مرغ آرین است که حمایت دولت از این بخش قرار گرفته و برای مرغ آرین خرید را در دستور کار داریم و برای سایر سویه‌ها پیگیری‌های ویژه را وزارت جهادکشاورزی صورت داده و در ستاد بازار این موضوع مطرح است ما امیدواریم که مصوبه لازم را اخذ بکنیم که بتوانیم برای سایر سویه‌ها این اتفاق بیفتد.

وی افزود: به زنجیره‌های بزرگ اجازه دادیم مرغ تولیدی شان را ذخیره کنند، چون درخواست کردند که اجازه ذخیره سازی به آن‌ها را بدهیم که در پایان سال بتوانند آن‌ها را عرضه بکنند این مجوز داده شده و ظرف یکی دو روز آینده تصمیمات جدیدی هم در ارتباط با جمع آوری سایر سویه‌ها مرغ تولیدی در بازار اخذ خواهد شد.

دماوندی نژاد گفت: صادرات جوجه یکروزه، تخم مرغ نطفه دار و گوشت مرغ برای سویه آرین بدون هیچ منعی آزاد است. در ارتباط با سایر سویه‌ها هم منعی نداریم اما به دلیل قیمت تمام شده که یک مقدار در کشورمان بالاتر است، شاید امکانات صادرات برای هر کسی محقق نشود.

قیمت مرغ افزایش نخواهد یافت

معاون امور دام و طیور وزارت کشاورزی افزود: سیاست‌های حمایتی ما دوجانبه است هم به وضعیت حمایت از تولیدکنندگان هم در بخش دیگرش مربوط به تنظیم بازار است که این‌ها را ما در راستای هم پیش می‌بریم تلاش می کنیم قیمت مرغ افزایش پیدا نکند.

کد خبر 58307

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 9 =