برنامه‌ریزی برای تولید ۱۸ میلیون دستگاه لوازم‌خانگی/ صادرات ۳۰۰ میلیون دلاری

عضو هیات مدیره انجمن صنایع لوازم خانگی ایران گفت: ‌سال گذشته ۱۶ میلیون دستگاه انواع لوازم خانگی در کشور تولید شد و برنامه‌ریزی شده تا امسال این تعداد به بیش از ۱۸ میلیون دستگاه برسد.

به گزارش روز پنجشنبه اگزیم نیوز، «علیرضا محمدی دانیالی» افزود: امروز تولید لوازم‌خانگی نسبت به چند سال گذشته بسیار خوب است و در مقایسه با سال ۹۷ تولید بیش از ۲ برابر شده است.

این مقام صنفی خاطرنشان‌کرد: با سرمایه‌گذاری‌های خوب انجام شده و همچنین رقابت شرکت‌ها، کیفیت و کمیت تولیدات در سال‌های اخیر رشد خوبی داشته است.

وی به صادرات ۲۵۰ میلیون دلاری لوازم‌خانگی در سال گذشته اشاره کرد که با وجود تداوم تحریم‌ها، همچنین مشکلات بانکی و معضلات حواله پول محقق شده و انتظار می‌رود امسال این رقم به بیش از ۳۰۰ میلیون دلار برسد.

محمدی دانیالی همچنین گریزی به رکود این روزهای بازار زد و اظهار داشت: تورم موجود در اقتصاد سبب شده تا رشد قیمت‌ها و هزینه‌های تولید را شاهد باشیم، همچنین مطابق آمارها در ۱۰ سال گذشته قدرت خرید جامعه ایرانی ۳۴ درصد کاهش داشته است که به تشدید شرایط رکود تورمی و کاهش خرید لوازم‌خانگی انجامیده است.

وی گفت: برای دستیابی به رشد هشت درصدی برنامه ریزی شده در اقتصاد، بخش لوزام‌خانگی هم باید همپای دیگر بخش‌ها و صنایع رشد کند؛ بر این اساس رکود موجود در بازار باید با کلان‌نگری راهکار حاکمیتی برای آن اندیشیده شود.

عضو هیات مدیره انجمن صنایع لوازم خانگی ایران درخصوص برنامه‌های توسعه صادرات این محصولات، افزود: دو مشکل در مسیر صادرات وجود دارد؛ نخست، وقتی خارجی‌ها لوگوی «ساخت ایران» را می‌بینند کمی عقب‌نشینی می‌کنند و دوم، تحریم‌ها که سبب می‌شود تا برخی شرکت‌ها تمایل به همکاری با شرکت‌های ایرانی نداشته باشند.

وی گفت: برای صادرات نیز یکی از مشکلات اساسی ناتوانی در حواله‌کرد پول از طریق سیستم بانکی است.

محمدی‌دانیالی همچنین با اشاره به فضای پیش آمده پیش روی شرکت‌ها برای حضور و نفوذ در بازار روسیه ناشی از جنگ این کشور با اوکراین، تصریح‌کرد: روسیه بازار بسیار بزرگ و پُرپتانسیلی است و می‌توان کارهای اساسی در آن انجام داد.

وی با اشاره به رفت و آمد هیات‌های مختلف ایرانی و روسیه برای توسعه مراودات، گفت: در این مسیر باید دولت، مسوولان امر و بخش خصوصی با یکدیگر متحد شوند، همچنین وزارتخانه‌های صمت، امور خارجه، اتاق‌های بازرگانی و بانک‌ها پای کار بیایند.

بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی صنعت لوازم‌خانگی

این مقام صنفی درخصوص برگزاری بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی صنعت لوازم‌خانگی خاطرنشان‌کرد: با اینکه ۳۴ هزار متر مربع فضای نمایشگاهی برای شرکت‌کنندگان در نظر گرفته شده بود، اما تا امروز بیش از ۷۰‌هزار متر مربع درخواست داشته ایم و استقبال بسیار خوبی انجام شده است.

وی افزود: به همین دلیل در حال مدیریت مساله هستیم تا با تخصیص فضای کمتر، شرکت‌های داخلی و خارجی بیشتری بتوانند حضور بیابند، هرچند به دلیل تداوم تحریم ها و شرایط کرونایی استقبال خارجی‌ها در این دوره کمتر بوده است.

کد خبر 58348

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 9 =