افزایش ۲۹ درصدی صادرات کالاهای غیرنفتی به عراق از خوزستان

ناظر گمرکات خوزستان از صادرات بیش از ۱۵۲ هزار میلیارد ریال کالای غیر نفتی از گمرکات خوزستان به کشور عراق خبر داد و گفت: بیشترین حجم صادرات کالا به عراق از گمرک شلمچه انجام شده است.

به گزارش روز شنبه اگزیم‌نیوز، بهروز قره‌ بیگی با اشاره به صادرات از گمرکات خوزستان به کشور عراق اظهار داشت: در ۷ ماه امسال ۲ میلیون و ۳۸۸ هزار و ۹۲۷ تن کالاهای غیرنفتی از گمرکات خوزستان به کشور عراق صادر شده است.

وی با بیان اینکه این میزان کالا از مرزهای زمینی و دریایی خوزستان به عراق صادر شده است، افزود: این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزشی ۲۹ درصد و از نظر وزنی ۶ درصد افزایش داشته است.

ناظر گمرکات خوزستان با اشاره به ارزش کالاهای غیر نفتی صادرشده به عراق گفت: ارزش این کالاها بیش از ۱۵۲ هزار و ۳۹۱ میلیارد و ۸۵۸ میلیون ریال بوده است.

قره بیگی با بیان اینکه بیشترین حجم صادرات کالا به عراق از گمرک شلمچه به وزن یک میلیون و ۴۱۲ هزار تن بوده است، عنوان کرد: کالاهای غیرنفتی صادر شده به عراق از گمرکات آبادان، بندر امام خمینی (ره)، اهواز، خرمشهر، منطقه ویژه بندر امام خمینی (ره)، چذابه و شلمچه به این کشور صادر شده‌اند.

وی با اشاره به افزایش حجم صادرات از مرزهای خوزستان پس از کاهش همه‌گیری ویروس کرونا افزود: در سال‌های اخیر به دلیل همه‌گیری کرونا روند صادرات با مشکلاتی مواجه شد و تا حدودی کاهش پیدا کرده بود اما اکنون شرایط به حالت عادی بازگشته است.

ناظر گمرکات خوزستان با اشاره به عمده کالاهای صادراتی از مرزهای خوزستان به کشور عراق گفت: مصالح ساختمانی، کلینکر، تره‌بار، مواد لبنی، آهن‌آلات، مواد غذایی، لوازم خانگی و الکترونیکی مهمترین اقلام صادراتی هستند.

کد خبر 58373

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 12 =