عدالت مالیاتی و وصول مالیات منصفانه با همراهی مردم امکان‌پذیر است

رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور گفت: توفیق در وصول مالیات منصفانه و ایجاد عدالت مالیاتی با همراهی مردم امکان‌پذیر است.

به گزارش روز دوشنبه اگزیم نیوز از سازمان مالیاتی کشور، داود منظور در نخستین جلسه ستاد فرهنگ‏سازی مالیاتی این سازمان عنوان کرد: توفیق ما در وصول مالیات منصفانه و بدون تبعیض و همچنین ایجاد عدالت مالیاتی، با همدلی و همراهی همه آحاد مردم جامعه امکان‌پذیر است و برای این هدف باید تاحدامکان مردم را با نظام مالیاتی همراه ساخت.

وی در این نشست که با حضور مدیران ارشد سازمان، مدیرکل و مدیران گروه‌های دفتر روابط‌عمومی و فرهنگ‏سازی مالیاتی، کارشناسان رسانه‌ای و مشاورین این حوزه برگزار شد ضمن تبیین آثار و دستاوردهای سازنده مالیات در رشد و آبادانی کشور، اظهار داشت: تا جامعه، مطالبه جدی در خصوص رفع برخی مشکلات و موانع پیشروی وصول مالیات مثل فرار مالیاتی، معافیت‌های مالیاتی غیر هدفمند و... نداشته باشد، سازمان امور مالیاتی هم در وصول مالیات موفقیت مطلوب نخواهد یافت.

رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور گفت: این موضوع که در وضعیت اقتصادی جاری کشور، چه مسائلی در اولویت است و چگونه بین این مساله‌ها اولویت‌گذاری کرده و بر اساس این اولویت‌ها تولید محتوا انجام دهیم و بر اساس آنها به هدف‌گذاری‌هایی که به نفع مردم و آینده فرزندانمان هست برسیم، از اهداف راهبردی و اساسی ما در سازمان امور مالیاتی کشور است.

معاون وزیر اقتصاد افزود: برهمین اساس، اکنون هدف اصلی ما پرداختن به موضوع پیشگیری از فرار مالیاتی به‌عنوان یکی از نقاط کلیدی اقتصاد کشور است که اگر به این مساله به‌درستی عمل شود و در این زمینه فرهنگ‏سازی و اطلاع‌رسانی مناسب صورت بگیرد، می‌توان این مسئله را به یک مطالبه عمومی جامعه تبدیل کرده و به آن هدف نهایی که کمک به بهبود معیشت مردم و وضعیت اقتصادی جامعه است، دست‌یافت.

در ابتدای این نشست، بهنام سرخیل مدیرکل دفتر روابط‌عمومی و فرهنگ‏سازی مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور با تشریح وضعیت موجود، ضمن ارائه گزارش فعالیت‌ها و اقدامات صورت‌گرفته در حوزه اطلاع‌رسانی و فرهنگ‏سازی مالیاتی اظهار داشت: با برنامه‌ریزی‌های کارشناسی در تلاش هستیم، حلقه ارتباط بین رسانه‌ها، مردم و سازمان را کوتاه کنیم و با جریان‌سازی فرهنگی به هنگام و ایجاد روایت اول، در اطلاع‌رسانی صحیح و به‌موقع به مردم شریف کشورمان، پیشقدم باشیم.

کد خبر 58466

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 0 =