تردد کامیون های صادراتی در مرزهای قصرشیرین روند افزایشی دارد

سرپرست فرمانداری قصرشیرین گفت: تردد کامیون های صادراتی به عراق در مرزهای خسروی و پرویزخان در این شهرستان روندی افزایشی و رو به رشد دارد.

به گزارش روز سه شنبه اگزیم‌نیوز، محمد حیدری افزود: در سه روز گذشته بیش از سه هزار کامیون حامل کالاهای صادراتی وارد مرزهای خسروی و پرویزخان در این شهرستان شده که حجم بی سابقه ای است.

وی اظهار داشت : هم اکنون روزانه به طور میانگین بیش از ۸۰۰ کامیون حامل انواع کالاهای صادراتی وارد مرز رسمی پرویزخان می شوند تا این کالاها پس از تخلیه و بارگیری با کامیون های عراقی به مقصد اقلیم کردستان عراق در شمال این کشور انتقال یابد.

سرپرست فرمانداری قصرشیرین در ادامه گفت: همچنین بیش از ۴۵۰ کامیون حامل کالاهای ایرانی نیز از مرز رسمی خسروی برای صادرات به حوزه حکومت مرکزی عراق تردد می کنند.

حیدری ادامه داد: با توجه به صادرات میوه و تره بار در فصل پاییز و زمستان به حوزه اقلیم کردستان عراق، روند تردد کامیون های صادراتی و صادرات از مرز رسمی پرویزخان روندی رو به رشد دارد.

وی اضافه کرد: حجم تجارت خارجی از مرز پرویزخان از ابتدای امسال تاکنون به بیش از ۲ میلیارد دلار رسیده که این در قالب صادرات، واردات، ترانزیت مبدا و مقصد و خروج و ورود موقت است.

کرمانشاه ۲ مرز رسمی و ۵ بازارچه مرزی دارد

استان کرمانشاه در مجموع ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد و در امتداد این مرز ۲ مرز رسمی و پنج بازارچه مرسی فعال است و سالانه بیش از سه میلیارد دلار کالا از این مرزها به خارج از کشور صادر می‌شود.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت و ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد که در امتداد این مرزها، ۲ مرز رسمی و فعال خسروی و پرویزخان قرار دارد که اولی هم مرز با بخش حکومت مرکزی و دومی هم مرز با اقلیم کردستان عراق است.

مرز رسمی پرویزخان قطب اقتصادی غرب کشور و از مرزهای فعال است و ۴۵ درصد صادرات کالاهای غیر نفتی از کشورمان به کشور عراق از طریق این مرز صورت می‌گیرد.

هم اکنون عمده کالاهای صادراتی از مرز رسمی پرویزخان قصرشیرین با مناطق کردنشین عراق به ویژه شهرهای کلار، سلیمانیه، موصل، خانقین و کرکوک در بخش مرکزی این کشور انجام می‌شود.

مرز خسروی در ۲۰ کیلومتری قصرشیرین دارای بزرگترین پایانه زمینی بین المللی خاورمیانه است.

کد خبر 58484

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 7 =