آماده‌سازی شرکت‌های دولتی برای اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی

رئیس مرکز تنظیم مقررات پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان با اشاره به آماده سازی شرکت‌های دولتی برای اجرای این قانون، گفت: از اول دی ماه شرکت‌های دولتی ملزم به صدور صورتحساب الکترونیکی می‌شوند.

به گزارش روز پنجشنبه اگزیم نیوز از سازمان مالیاتی، محمد برزگری با تشریح آخرین وضعیت اجرای این قانون برای شرکت های پذیرفته شده در بورس و فرابورس اظهار داشت: این شرکت ها از اول آبان ماه ۱۴۰۱ به عنوان اولین گروه فراخوان شده، مشمول اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان و ملزم به صدور صورتحساب الکترونیکی شده اند.

وی با بیان این که روند صدور صورتحساب الکترونیکی در سامانه مودیان از اواخر آبان ماه سرعت گرفت، افزود: تا تاریخ ۵ آذرماه حدود ۴۹۴ مودی حافظه مالیاتی دریافت کرده اند و ۱۲۵ مودی به صورت مستقیم یا از طریق شرکت های معتمد و سامانه های دولتی موفق به ارسال صورتحساب الکترونیکی شده اند.

رئیس مرکز تنظیم مقررات نظام پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان تصریح کرد: تا تاریخ مذکور بیش از ۲۹۰ هزار صورتحساب الکترونیکی در سامانه مودیان ثبت شده و این اطلاعات در کارپوشه حدود ۱۳ هزار و ۸۰۰ مودی به ثبت رسیده است.

وی افزود: سازمان امور مالیاتی کشور در راستای تسهیل در اجرای این قانون، نسبت به ثبت نام و عضویت کلیه مشمولان قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان در سامانه مؤدیان و تخصیص کارپوشه اختصاصی به ایشان اقدام کرده و اشخاص حقوقی دولتی و سایر اشخاص حقیقی و حقوقی به تناوب ملزم به اجرای این قانون خواهند شد.

برزگری با بیان اینکه گروه دوم از مشمولان اجرای قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان فراخوان شده اند، گفت: از ابتدای دی ماه امسال شرکت های دولتی و سایر دستگاه های اجرایی مشمول ماده ۵ قانون خدمات کشوری ملزم به صدور صورتحساب الکترونیکی در سامانه مودیان هستند.

کد خبر 58548

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =