ایجاد طولانی‌ترین کریدور کشتیرانی سبز و دیجیتالی بین سنگاپور و بندر روتردام

ایجاد طولانی‌ترین کریدور کشتیرانی سبز و دیجیتالی جهان بین سنگاپور و روتردام به منظور کربن‌زدایی در نشست مسئولان بنادر دو کشور مورد تأکید مجدد قرار گرفت و راه‌های توسعۀ آن بررسی شد.

به گزارش اگزیم‌نیوز از بلومبرگ؛ «Allard Castelein» مدیرعامل بندر روتردام در این نشست با اشاره به اینکه توافق بر سر ایجاد این کریدور در ماه اوت ۲۰۲۲ میلادی حاصل شده خاطر نشان ساخت: ایجاد این کریدور با تمرکز بر فعالیت‌های کارآمد، تبادل داده‌های اطلاعاتی و تولید سوخت سبز در حال انجام است.

وی گفت: در حالی‌که سوخت‌های سبز هنوز در مقیاس جهانی در دسترس نیستند به همین جهت ایجاد چنین کریدور دیجیتالی به عنوان یک مسیر بسیار خوب برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای به شمار می‌رود.

به گفتۀ وی ایجاد کریدور سبز بین سنگاپور و روتردام تا زمان به ثمر رسیدن، حدود ۹ ماه طول خواهد کشید و پس از آن می‌توان از آن به عنوان مدلی برای ارتقاء در مسیرهای تجاری دیگر استفاده کرد. البته در سال ۲۰۲۳ میلادی سفرهای آزمایشی با سوخت‌های ۱۰۰ درصد سبز در این مسیر انجام خواهد شد.

«مارتین تیسن» رئیس اکوسیستم و پلتفرم استراتژی دیجیتال و تحول برای بندر روتردام در این زمینه گفت: اولین بار این کریدور بین سنگاپور و بندر روتردام در چارچوب‌های تعیین شده برقرار می‌شود. ما قصد داریم چارچوب را ابتدا بین دو بندر ایجاد و سپس نسبت به گسترش آن اقدام کنیم.

کد خبر 58684

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 2 =