اجرای طرح مالیات بر عایدی سرمایه جلوی سفته‌بازی و دلالی را می‌گیرد

دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مالیات بر عایدی سرمایه جلوی سفته‌بازی‌ها و دلالی‌ها را می‌گیرد، گفت: این مالیات نقدینگی‌های سرگردان را سامان و به سمت تولید و بهبود فضای کسب‌وکار سوق می‌دهد.

به گزارش روز چهارشنبه اگزیم نیوز، «سیدغنی نظری خانقاه» با اشاره به اینکه تدوین طرح مالیات بر عایدی سرمایه در دستور مجلس قرار دارد، اظهار داشت: کل هدف این طرح، جلوگیری از سفته‌بازی و دلالی است.

وی افزود: از آنجا که میلیاردها تومان نقدینگی سرگردان در جامعه وجود دارد باید با استفاده از ابزارهای اقتصادی آن را به سمت سرمایه‌گذاری‌های مولد سوق داد.

دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه کارمندان مالیات پرداخت می‌کنند، گفت: مالیات کارمندان پیش از دریافت حقوق از آنها کسر می‌شود، این در حالی است که بسیاری از دلالان، روزانه میلیاردها تومان خرید و فروش کرده و سود کسب می‌کنند اما ریالی مالیات پرداخت نمی‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه طرح مالیات بر عایدی سرمایه منجر می‌شود تا جلوی بازار سفته‌بازی و دلالی‌ها گرفته شود، کنترل نقدینگی‌ها و کاهش نرخ تورم را یکی دیگر از مزایای طرح مالیات بر عایدی سرمایه عنوان کرد.

مالیات بر عایدی سـرمایه با رویکرد عدالت‌محوری دولت سیزدهم و تمرکز بر کنتـرل بی‌ثباتی قیمت‌ها، کاهش عملیات سفته‌بازی و مقابله با فعالیت‌های سوداگرانه است تا سرمایه‌گذاران را به سمت بخش مولد و اقتصادی کشور سوق دهد، اما این طرح همچنان در مجلس شورای اسلامی معطل مانده است.

کد خبر 58741

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 9 =