هدف‌گذاری توسعه ۴۸ هزار هکتاری گلخانه‌های کشور در طی ۴ سال

مدیرکل دفتر امور گلخانه ها، گیاهان دارویی و قارچ خوراکی وزارت جهادکشاورزی گفت: براساس برنامه ریزی ها تا پایان سال ۱۴۰۴ سطح گلخانه های کشور باید به ۴۸ هزار هکتار افزایش یابد.

به گزارش اگزیم نیوز، غلامرضا تقوی روز چهارشنبه در حاشیه افتتاح هفدهمین نمایشگاه های گلخانه و گل و گیاهان زینتی شیراز افزود: اخیرا رئیس جمهور و وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرده‌اند که بایستی ۱۰۰ هزار هکتار توسعه گلخانه با محوریت انتقال کشت فضای باز سبزی و صیفی به گلخانه ها به منظور آزاد سازی اراضی زیر کشت برای جایگزینی کشت محصولات راهبردی انجام شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه اگر قرار است ما محصول کشاورزی صادراتی داشته باشیم و ارز آوری این محصولات صادراتی جایگزین ارز آوری نفت شود، تولید به روش های نوین ضرورت دارد، اظهار داشت: توسعه گلخانه‌ها با این رویکرد در حال انجام است و برنامه‌ای که دیده شده است یکی از مقدمات انجام این موضوع به شمار می آید.

تقوی با اشاره به اینکه شاهد استقبال خیلی خوبی از هفدهمین نمایشگاه آی فارم شیراز هستیم، گفت: معرفی محصولات و توانمندی ها در حوزه کشاورزی به جامعه هدف که نیازمند این محصولات برای توسعه کار خود هستند از اهداف این نمایشگاه بوده که هم از طرف تولید کنندگان و هم از طرف مردم مورد توجه قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه یکی از زیرساخت های اصلی کار برای توسعه صادرات، توسعه نمایشگاه ها است و در این زمینه عرضه و نمایش محصولات می تواند به سرعت بخشیدن به توسعه صادرات کمک کند، افزود: نمایشگاه ها یک فضایی هستند که تمام حلقه های زنجیره تولید در آنجا حضور دارند و تولید کنندگان ما می‌توانند آن حلقه های گمشده خود را در آنجا پیدا کنند.

او با تاکید بر اینکه وظیفه داریم برگزاری نمایشگاه ها را حمایت کنیم، بیان کرد: حمایت ها براساس سیاست های ترویجی و برای به روز کردن بخش کشاورزی می بایست انجام شود تا هر سال یک پوست اندازی در این بخش رخ دهد و از یک نوع نوآوری و خلاقیت بهره‌مند شوند.

کد خبر 58781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 1 =