وزیر صمت: تولید ماشین‌آلات معدنی کشور ۱۰۰ درصد رشد یافت

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تولیدات معادن نیاز به انواع ماشین آلات و ملزوماتی دارد که خوشحالم اعلام کنم رشد ۱۰۰ درصدی را در تولید آنها طی ۶ ماه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته داشتیم.

به گزارش اگزیم نیوز، سیدرضا فاطمی امین روز پنجشنبه در آیین کلنگ زنی مجتمع صنعتی تولید تایرهای معدنی و فوق سنگین در شهرستان کرمان با ۱۸۰ میلیون یورو سرمایه گذاری افزود: ۱.۴ میلیارد تن عملیات معدنی در کشور طی یک سال گذشته انجام دادیم که این آمار رو به رشد است؛ ضمن اینکه ۶۷۰ میلیون تن خاکبرداری معدنی طی زمان یاد شده داشتیم.

وی اظهار داشت: اجرای این پروژه در کرمان در راستای توازن سرمایه گذاری اهمیت ویژه ای دارد و جدا از اشتغالی که ایجاد می کند در تکمیل زنجیره معدن نیز اهمیت ویژه ای دارد که سرمایه گذاران این پروژه ما را مطمئن کردند بموقع اجرا می‌شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در کشور طرح های سرمایه گذاری نیمه‌تمام کم نداریم زیرا افرادی جواز می گیرند که به امید تامین مالی از بانک پیش بروند اما تامین مالی به مشکل می خورد و آن طرح متوقف می ماند.

وی با بیان اینکه این طرح بزرگ در کرمان سه ویژگی دارد، افزود: اول اینکه تداوم و فعالیت پروژه را تضمین می کند زیرا شرکت هایی سهامدار این طرح هستند که منابع مالی خوبی دارند و این پروژه وابسته به منابع بانکی نیست.

فاطمی امین ادامه داد: نکته دیگر اینکه یکی از شرکت های تخصصی لاستیک سازی کشور به نام بارز در بین سهامداران طرح تولید تایرهای معدنی است و صنعت لاستیک ما تخصصی، بالنده و بلوغ یافته است به نحوی که حتا وارد ماشین سازی شده است.

وی یادآور شد: بخش قابل توجهی از بازار مجتمع صنعتی تولید تایرهای معدنی و فوق سنگین در اختیار سهامداران این شرکت قرار دارد و فقط یک سهامدار بیش از یکهزار خودرو فوق سنگین معدنی دارد که می‌تواند تولیدات این مجتمع را مصرف کند؛ ضمن آنکه این پروژه تامین مالی فنی و بازار تضمین شده‌ای دارد.

فاطمی امین گفت: این پروژه به صورت متوسط در مراحل احداث ۴۰۰ شغل ایجاد می‌کند و پس از تکمیل ۸۰۰ نفر اشتغالزایی خواهد داشت که آماری قابل توجه است.

کد خبر 58790

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =