صادرات ۱۳ میلیون دلاری کالا توسط تعاونی‌های استان مرکزی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: تعاونی‌های این استان در سال جاری بیش از ۱۳ میلیون دلار کالا به نقاط مختلف جهان صادر کردند که این صادرات در مجموع سال گذشته، ۱۴ میلیون دلار بوده است.

به گزارش روز شنبه اگزیم‌نیوز، جمشید امیدی اظهار داشت: وضعیت اشتغال در این استان در مقایسه با سال ۹۹ مطلوب است. آمار شاغلین این استان که در سال ۹۶ به ۴۲۵ هزار نفر رسیده بود، در سال ۹۹ تا ۳۷۴ هزار نفر کاهش یافت ولی مجددا از سال ۹۹ روند افزایشی پیدا کرد و در سال ۱۴۰۰ به ۳۸۵ هزار نفر رسید.

وی افزود: نرخ بیکاری استان مرکزی در تابستان سال ۹۹ معادل ۸.۱ درصد بوده که در تابستان امسال به ۶.۴ درصد کاهش یافته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی ادامه داد: آمار مقرری بگیران استان مرکزی در تابستان سال گذشته ۴۴۷۳ نفر بود که در تابستان امسال به ۳۴۰۷ نفر رسید.

امیدی در خصوص مشاغل خانگی گفت: متقاضیان و جویندگان شغل برای بهره‌گیری از وام مشاغل خانگی می توانند به سایت مشاغل خانگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به آدرس https://mashaghelkhanegi.mcls.gov.ir/ مراجعه کنند.

وی افزود: برای مشاغل خانگی و خرد تسهیلاتی معادل ۷۰۰ میلیارد ریال به استان تخصیص یافته که ۳۷۱ میلیارد ریال آن برای ۶۹۴ طرح، پرداخت شده است.

امیدی گفت: تعاونی‌های این استان در سال جاری بیش از ۱۳ میلیون دلار کالا به نقاط مختلف جهان صادر کردند که این میزان صادرات در مجموع سال گذشته ۱۴ میلیون دلار بوده است.

وی تاکید کرد: تشکیل ۳۰ شرکت تعاونی جدید با ایجاد ۷۸۰ فرصت شغلی امسال از سوی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی هدفگذاری شده که تاکنون ۲۴ شرکت تعاونی در گرایشات مختلف با ۶۱۰ فرصت شغلی محقق شده است.

امیدی گفت: سال گذشته ۲۲ هزار و ۸۱۷ کارگاه‌ در سطح استان فعال بوده که با ۱.۸ درصد افزایش، امسال به ۲۳ هزار و ۲۲۴ مورد رسیده است.

کد خبر 58821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 3 =