ترانزیت بیش از ۵ میلیون تن کالا از طریق گذرگاه‌های مرزی

مدیرعامل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: طی هشت ماه امسال ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تن کالا از طریق گذرگاه‌های مرزی کشور ترانزیت شده که این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال هشت درصد افزایش داشته است.

به گزارش روز شنبه اگزیم‌نیوز از وزارت راه وشهرسازی؛ داریوش امانی در حاشیه هم اندیشی مدیران پایانه‌های مرزی کشور اظهار داشت: برای حمل کالای ترانزیتی روسیه حتماً باید از ظرفیت مسیر آذربایجان کنیم، لذا توسعه همکاری با این کشور و البته کشورهای ترکمنستان و هند برای حمل کالای ترانزیتی روسیه در دستور کار ما قرار دارد.

مدیرعامل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افزود: هم افزایی و همکاری بین دستگاه‌های فعال در مرز و اخذ اختیارات لازم از دولت برای اعمال مدیریت واحد مرزی توسط پایانه‌های مرزی سازمان راهداری از اولویت‌های اصلی این سازمان است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه «چرا مطابق دستورالعملی، مسؤولان ادارات راهداری از مصاحبه با رسانه‌ها منع شده اند»، گفت: از وجود این دستورالعمل اطلاع ندارم، اما همیشه به مدیران کل راهداری تاکید کرده ایم با رسانه‌ها تعامل داشته و درباره هر پیشرفت و تحول مثبت به خصوص در خراسان رضوی با رسانه‌ها مصاحبه کنند.

امانی اظهار داشت: طی هشت ماه امسال پنج میلیون و ۴۰۰ هزار تن کالا از طریق گذرگاه‌های مرزی کشور ترانزیت شده که این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال هشت درصد افزایش داشته است.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افزود: با توجه به اقدامات دولت سیزدهم و تفاهم‌هایی که با کشورهای همسایه در حوزه تجارت و ترانزیت منعقد شد، نیاز بود طی دیروز و امروز این نشست هم اندیشی با حضور ۲۵ مدیر پایانه مرزی در مشهد برگزار شود.

وی گفت: در این نشست اهداف و اقدامات جدید برای رسیدن به هدف گذاری دولت سیزدهم در حوزه ترانزیت و رسیدن به عدد ۲۰ میلیون تن ترانزیت برای همکاران تبیین شد.

امانی افزود: سال گذشته نزدیک به ۱۰ میلیون تن ترانزیت کالا از طریق پایانه‌های مرزی ایران انجام شده و با توجه به هدف گذاری ترانزیت ۲۰ میلیون تنی باید از ظرفیت کریدور شمال - جنوب شامل مسیر کشورهای روسیه تا هند و دیگر کشورهای منطقه برای تحقق این رقم استفاده شود.

کد خبر 58832

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 5 =