بازرسی ۱۰ هزار و ۵۰۰ پرونده در وزارت اقتصاد

رئیس مرکز بازرسی، مدیریت عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت امور اقتصادی و دارایی اظهار داشت: به لطف خداوند تعداد ۱۰۵۸۰ ماموریت بازرسی در شش ماهه ابتدایی سال جاری در مجموعه وزارت اقتصاد و دستگاه‌های تابعه انجام شده است.

به گزارش روز شنبه اگزیم‌نیوز از شادا، نظامی ضمن تاکید بر بازرسی‌های هدفمند مبتنی بر رفع مشکلات مردم افزود: پیشنهادهای مندرج در گزارش‌های بازرسی می‌بایست منجر به گره گشایی و افزایش خدمت رسانی گردد و بازرسان موظف هستند هر گونه شائبه‌ی فساد را نیز گزارش نمایند.

علی نظامی در ادامه از بخشنامه اخیر وزیر امور اقتصادی و دارایی به عنوان یک سند راهبردی نام برد و افزود: با ابلاغ این بخشنامه جایگاه بازرسی ارتقاء پیدا کرده و گام مهمی در جهت نظارت کارآمد برداشته شده است. لکن ارتقای ساختارهای نظارتی دربانک‌های عامل نیازمند اقدام جهادی است و می‌بایست مورد پیگیری جدی قرار گیرد.

در این جلسه تاکید شد موضوعات ذیل، با اولویت بالاتری در دستور کار واحدهای نظارت و بازرسی بانک‌ها قرار گیرد:

۱- بررسی وضعیت مولدسازی و یا فروش اموال و املاک مازاد بانک‌ها

۲- بررسی وضعیت واحدهای تولیدی تملک شده توسط بانک‌ها که غیرفعال و یا تعطیل می‌باشند

۳- بررسی نحوه اعطای تسهیلات موضوعات تبصره ۱۸ قانون بودجه کل کشور

۴- تکریم ارباب رجوع و پاسخگویی بهنگام و با رویکرد اقناع سازی

۵- بازرسی از عملکرد شرکت‌های تابعه بانک‌ها

رئیس مرکز بازرسی درخصوص تعهدات ارزی رفع نشده بانک‌ها نیز تذکر جدی دادند و ضمن ابلاغ ماموریت‌های بازرسی به بازرسان اعلام نمود انتظار می‌رود بانک مرکزی و بانک‌های عامل نسبت به تعیین تکلیف پرونده‌های ارزی اقدام و در راستای ایفای حقوق بیت المال با افراد حقیقی و حقوقی که در سال‌های گذشته ارز دریافت نموده و تعهدات خود را ایفا نکرده اند بر خورد قاطعانه به عمل آورند.

کد خبر 58870

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 5 =