نشست «همکاری‌های جامع ایران و چین» در تهران آغاز شد

نشست «همکاری‌های جامع ایران و چین» از صبح امروز - سه شنبه - با حضور معاون اول رییس جمهور ایران و معاون نخست وزیر چین در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد آغاز شده است.

به گزارش روز سه شنبه اگزیم‌نیوز، نشست «برنامه همکاری‌های جامع ایران و چین» با حضور مقام های بلندپایه و هیات های سیاسی و اقتصادی دو طرف در مجموعه سعدآباد برگزار شده که محور اصلی آن راهکار افزایش روند اجرای برنامه همکاری جامع ۲۵ ساله ایران و چین است.

محمد مخبر معاون اول رییس جمهور و هو چون هوآ معاون نخست وزیر چین ریاست دو هیات ایرانی و چینی را در این نشست بر عهده دارند.

به گفته محمد جمشیدی معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور، هیات عالی رتبه چین به ریاست هو چون هوآ معاون نخست وزیر این کشور با سفر به ایران و در نشست با هیات بلندپایه ایرانی به ریاست محمد مخبر، معاون اول رئیس جمهور ساز و کارهای پیشبرد روابط دوجانبه ایران و چین را مورد بررسی قرار می دهند.

وی بررسی راهکارهای تقویت روند اجرای برنامه همکاری جامع ۲۵ ساله ایران و چین را هم یکی از اهداف اصلی این نشست عنوان کرد و اظهار داشت: تعهد به منافع بنیادین دو کشور و احترام به اصول حقوق بین الملل از جمله احترام به تمامیت ارضی مورد تاکید ویژه جمهوری اسلامی ایران در این اجلاس است.

بر اساس اعلام وزارت بازرگانی چین «هو چون هوا» معاون نخست‌ وزیر این کشور به همراه یک هیات عالی رتبه اقتصادی با هدف توسعه روابط تجاری و اقتصادی کشورش، برنامه سفر امارات متحده عربی و سپس ایران را در دستور کار دارد.

کد خبر 58940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 12 =