افزایش ۲۰ درصدی سطح مبادلات تجاری تهران - پکن در ۹ ماهه امسال

وزیر امور اقتصادی و دارایی اعلام کرد: سطح مبادلات تجاری ایران و چین با وجود محدودیت‌های بین‌المللی و فشارهای تحریمی و با توجه به اراده سیاسی و اقتصادی دوکشور در ۹ ماه گذشته ۲۰درصد افزایش یافته است.

به گزارش روز سه شنبه اگزیم‌نیوز، سید احسان خاندوزی روز سه شنبه و در حاشیه اجلاس «برنامه همکاری های جامع ایران و چین» که در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد تهران در حال برگزاری است، گفت: این اجلاس با حضور معاون نخست‌وزیر چین و معاون اول رئیس‌جمهور برگزار شده است که دستور کار آن چهار حوزه اختصاصی و تخصصی دو کشور بود.

وی محور اصلی این گفت و گوها را اجرایی شدن برنامه جامع همکاری های ۲۵ ساله ایران و چین دانست و افزود: اقدامات اجرایی در حوزه نفت و گاز و سرمایه گذاری و همچنین همکاری در زمینه حوزه های استراتژیک در دستور کار اجرایی این نشست قرار گرفته است تا نتایج توافقات آن در دیدار بعدی رئیسان جمهور دو کشور به تصویب برسد.

وزیر اقتصاد گفت: با توجه به اینکه اراده سیاسی و اقتصادی دو کشور و با وجود فشارهای تحریمی و بین المللی، زمینه برای ارتقاء ظرفیت‌های همکاری وجود دارد به طوری که وضعیت تجاری پکن و تهران در ۹ ماه اخیر ۲۰ درصد افزایش داشته است.

نشست «همکاری‌های جامع ایران و چین» از صبح امروز با حضور محمد مخبر معاون اول رییس جمهور ایران و هو چون هوآ معاون نخست وزیر چین در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد آغاز شده است که محور اصلی آن راهکار افزایش روند اجرای برنامه همکاری جامع ۲۵ ساله ایران و چین است.

بررسی راهکارهای تقویت روند اجرای برنامه همکاری جامع ۲۵ ساله ایران و چین یکی از اهداف اصلی این نشست است و تعهد به منافع بنیادین دو کشور و احترام به اصول حقوق بین الملل از جمله احترام به تمامیت ارضی هم مورد تاکید ویژه جمهوری اسلامی ایران در این اجلاس است.

کد خبر 58941

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 3 =