بازار ۷۰۰ میلیارد دلاری تراشه‌های اینترنت اشیاء تا سال ۲۰۳۰

بازار تراشه‌های اینترنت اشیاء در سال ۲۰۳۰ به رقم ۶۹۳.۸ میلیارد دلار خواهد رسید که این امر به دلیل گسترش اتصال اینترنت که به پذیرش دستگاه‌های متصل به اینترنت و گسترش پروتکل‌های شبکه کمک می‌کند، مرتبط است.

به گزارش روز سه شنبه اگزیم‌نیوز از ستاد نانو، در سال ۲۰۲۱، اندازه بازار تراشه اینترنت اشیاء ۲۴۷ میلیارد دلار بود و پیش‌بینی می‌شود در یک بازه زمانی ۱۰ ساله، رشد ترکیبی سالانه ۵.۵ درصد را تجربه کرده و از سال ۲۰۲۱ تا ۲۰۳۰ این رقم به ۶۹۳.۸ میلیارد دلار برسد. رشد این بازار را می‌توان به گسترش اتصال اینترنت که به پذیرش دستگاه‌های متصل به اینترنت و گسترش پروتکل‌های شبکه کمک می‌کند، مرتبط دانست.

آمریکای شمالی بیشترین سهم را در بازار دارد و همچنین پیش‌بینی می‌شود که در سال‌های آینده این منطقه تسلط خود را ادامه دهد و بیش از ۳۰۰ میلیارد دلار درآمد در سال ۲۰۳۰ ایجاد کند. این روند را می‌توان به افزایش تقاضا برای الکترونیک مصرفی و افزایش تحقیق و توسعه در این حوزه در منطقه آمریکای شمالی نسبت داد.

علاوه بر این، زیرساخت‌های هوشمند در بخش‌های مسکونی، تجاری و صنعتی در حال توسعه بوده، به‌ویژه با سرمایه‌گذاری دولت‌ها که به شدت در این زمینه سرمایه‌گذاری می‌کنند.

دستگاه‌های منطقی با توجه به قابلیت برنامه‌ریزی مجدد، بیشترین سهم بازار را در اختیار دارد. دستگاه‌های منطقی، به‌ویژه آرایه‌های دروازه قابل برنامه‌ریزی، در حال پذیرش هستند، زیرا هر بلوک منطقی را می‌توان سفارشی‌سازی کرد.

فروش ادوات الکترونیکی مصرفی به دلیل افزایش لوازم هوشمند برای اهداف مسکونی، مانند ترموستات، مانیتورهای خانگی و قفل درب، با سرعت قابل توجهی در حال افزایش است.

علاوه بر این، این تراشه‌ها در ساعت‌های هوشمند به‌طور گسترده در بخش تناسب اندام و مراقبت‌های بهداشتی مورد استفاده قرار می‌گیرند. برای ردیابی محل تجهیزات پزشکی، مانند "دفیبریلاتورها"، صندلی‌های چرخ‌دار و پمپ‌های اکسیژن، از تراشه‌های IoT استفاده می‌شود.

دستگاه‌های پوشیدنی متصل مانند تلفن‌های هوشمند، ساعت هوشمند، جواهرات هوشمند، کفش‌های هوشمند و لپ‌تاپ، از تراشه‌های IoT برای چندین کارکرد استفاده می‌کنند. دستگاه پوشیدنی می‌تواند پارامترهای متعدد سلامتی، از جمله دمای بدن، فشار خون، سطح الکل در جریان خون، لاکتات و هیدراتاسیون بدن را اندازه‌گیری کند؛ بنابراین امکان نظارت بر تناسب اندام فرد را فراهم می‌کند.

در همین راستا، تحقیق و توسعه فزاینده در زمینه IoT و افزایش الزامات برای بهبود سبک زندگی، دلایل اصلی افزایش تقاضای تراشه‌های IoT است.

کد خبر 58954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =