صادرات ۳.۷میلیارد دلاری فولاد و محصولات فولادی تا پایان آبان‌

آمارهای گمرک ایران نشان می‌دهد که از ابتدای امسال تا پایان آبان‌ماه، سه میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار فولاد و محصولات پایین دستی از کشورمان به مقاصد مختلف صادر شده است.

به گزارش روز چهارشنبه اگزیم‌نیوز، براساس آمارهای منتشر شده گمرک، روند رشد صادرات فولاد ایران در آبان ماه نیز ادامه داشته و برای دومین ماه متوالی شاهد صادرات بالای یک میلیون تن فولاد در ماه هستیم.

عملکرد آبان‌ماه ۱۴۰۱ حاکی از صادرات یک میلیون و ۱۴۴ میلیون تنی انواع محصولات فولادی به ارزش ۵۶۸ میلیون دلار دارد که بالاترین سطح تاریخ ماه آبان است.

در مجموع هشت ماه امسال، ایران ۶ میلیون و ۷۴۰ هزار تن فولاد و محصولات پایین دستی به ارزش سه‌میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار صادر کرده که از نظر وزنی حدود هشت درصد کمتر از سال قبل بوده است.

«امیر صباغ» مدیر اقتصادی و سرمایه گذاری ایمیدرو در این زمینه معتقد است: با توجه به شتاب رشد صادرات و فروش‌های فولادسازان بزرگ در ماه جاری، انتظار رشد صادرات در مجموع سال جاری محتمل است.

پیشتر مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت از رشد ۱۸ درصدی تولید فولاد خام در نیمه نخست سال خبر داد و گفت: در هفت ماهه ابتدایی سال در مجموع سه‌میلیون و ۶۸۲ هزار تن فولاد خام از کشور به سمت کشورهای هدف صادر شد.

«سیف‌الله امیری» خاطرنشان‌کرد: محصولات فولادی نیز در این مدت با رشد ۱۱درصدی تولید به ۱۰ میلیون و ۳۱۷ هزار تن و صادرات این محصول نیز به مانند مدت مشابه سال قبل در هفت ماهه ابتدای سال به یک میلیون و ۸۲۶ هزار تن رسید.

کد خبر 58976

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 1 =