بانک‌ها تنها ۸ درصد از تقاضای صنایع برای دریافت تسهیلات را پذیرفتند

رییس اتاق بازرگانی تهران گفت: در شرایط موجود بانک‌ها علاقه‌ای به تامین منابع مالی بنگاه‌ها ندارند و شاید هم امکان تامین را ندارند. مطابق با آمار وزارت صمت، بانک‌ها کمتر از ۸ درصد از تقاضاهای صنایع برای دریافت تسهیلات را پذیرفتند.

به گزارش خبرنگار اگزیم‌نیوز، مسعود خوانساری صبح امروز (سه‌شنبه)در چهل و یکمین جلسه هیات نمایندگان اتاق تهران که با حضور داود منظور رئیس سازمان امور مالیاتی در اتاق تهران برگزار شد، این مطلب را عنوان کرد.

خوانساری با اشاره به ۱۰ کشور برتر دنیا در جذب سرمایه گذاری خارجی، گفت: چین با جذب ۳.۵ میلیارد دلار سرمایه خارجی جزو کشورهای برتر محسوب می شود این در حالیست که این رقم برای ایران با وجود نیاز مبرم به جذب سرمایه گذار خارجی، بسیار ناچیز است و حتی در سال گذشته ما به جای جذب سرمایه با پدیده خروج سرمایه در کشور نیز مواجه شدم.

وی با بیان اینکه در ۱۰ سال گذشته یعنی در بازه زمانی ۹۱ تا ۱۴۰۰ سالانه حدود ۱۰ میلیارد دلار خروج سرمایه رسمی در کشور داشتیم، افزود: ما به جای جذب سرمایه با پدیده خروج سرمایه مواجه هستیم که اثرات منفی این موضوع در سال‌های آینده خود را نشان خواهد داد.

رئیس اتاق تهران با اشاره به کمبود نقدینگی بنگاه‌های تولیدی، خاطرنشان کرد: کمبود تامین نقدینگی تولید را راکد و از سوی دیگر تورم ۴۰ درصدی، نبود ثبات ارز، قیمت بالای مواد اولیه و قیمت گذاری دستوری بنگاه ها را با چالش‌های جدی مواجه کرده است.

وی تاکید کرد: در شرایط موجود بانک‌ها علاقه‌ای به تامین منابع مالی بنگاه ها را ندارند و شاید هم امکان تامین را ندارند. مطابق با آمار وزارت صمت بانک‌ها کمتر از ۸ درصد از تقاضاهای صنایع برای دریافت تسهیلات را پذیرفتند.

به گفته خوانساری، اگر در ماه‌های آینده قیمت ارز، تورم کنترل نشود و مشکل نقدینگی واحدهای تولیدی حل و فصل نشود اشتغال و تولید با مشکلات جدی مواجه خواهد شد و شاهد رشد نزولی در سرمایه گذاری در سال‌های آینده خواهیم بود.

کد خبر 59161

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 14 =