تشکیل صندوق حمایت از مطالعات سیاست‌گذاری با همکاری وزارت اقتصاد و دانشگاه علامه

وزیر امور اقتصادی و دارایی پیشنهاد تشکیل یک کارگروه مشترک با همکاری وزارت اقتصاد و دانشگاه علامه طباطبایی حول ایده صندوق حمایت از مطالعات سیاست‌گذاری را مطرح کرد.

به گزارش روز پنجشنبه اگزیم نیوز از وزارت اقتصاد، سیداحسان خاندوزی در ابتدای سخنان خود در مراسم گرامیداشت روز پژوهش که به همت دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد، از اساتید این دانشگاه که در برگزاری مدرسه تابستانه سیاست‌گذاری اقتصاد به وزارت امور اقتصادی و دارایی کمک کردند، تقدیر کرد و اظهار داشت: برگزاری این دوره تابستانی تجربه خوبی برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی بود.

وی گفت: نیمی از اعضاء آن جمع مدرسه تابستانه در موضوعات پایان‌نامه‌ها و رساله‌های خود هنوز مشغول همکاری با وزارت امور اقتصادی و دارایی هستند و بنا داریم بخشی از همان دوستان مدرسه تابستانه را جذب وزارتخانه کنیم و مجوزهای لازم را نیز از سازمان امور اداری و استخدامی گرفته‌ایم تا بتوانیم در بدنه کارشناسی وزارت اقتصاد بیشتر از جوان‌های تحصیل‌کرده، خوش‌فکر و با انگیزه استفاده کنیم.

وزیر اقتصاد با تاکید بر رونق بازار دانش‌پژوهی و به طور خاص مسئله سیاست‌پژوهی در کشور ادامه داد: دست سیاست‌گذاران همیشه برای استمداد از غنای موجود در دانشکده‌ها و دانشگاه‌ها و پژوهشکده‌ها، باید به سمت اهل علم و دانش دراز باشد.

خاندوزی بهبود کیفیت تصمیمات و سیاست‌ها در مراکز مختلف تصمیم‌گیری را از نتایج همکاری بین دولت و دانشگاه برشمرد و افزود: استفاده از تجربه ایرانی و جهانی در علوم اجتماعی و سایر علوم از این رهگذر امکان‌پذیر است.

وی در ادامه سخنان خود پیشنهاد تشکیل یک کارگروه مشترک با همکاری وزارت امور اقتصادی و دارایی و دانشگاه علامه طباطبایی حول ایده صندوق حمایت از مطالعات سیاست‌گذاری را مطرح کرد.

وزیر اقتصاد گفت: این وزارتخانه و سازمان‌های تابعه به وسع خود آمادگی دارد با همکاری بانک‌ها و شرکت‌های دولتی بخشی از هزینه‌های مطالعاتی خود را در این صندوق متمرکز کنند و دانشگاه علامه طباطبایی نیز به عنوان دانشگاه پایه علوم‌انسانی و علوم اجتماعی کشور نقش محوری در این طرح را ایفا کنند.

کد خبر 59229

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =