صادرات به قطر از بندرکنگان ازسر گرفته شد

مدیر بندر و دریانوردی کنگان از توابع استان بوشهر گفت: پس از گذشت نزدیک به پنج سال، ‌ صادرات از بندر کنگان به مقصد قطر از سرگرفته شد.

به گزارش روز دوشنبه اگزیم‌نیوز، عبدالمحمد نادری در جمع خبرنگاران گفت: با ایجاد دو پست اسکله رمپ برای پهلوگیری شناور فلزی اکنون بندر کنگان در عرصه تجارت خارجی فعال شده است.

وی افزود: در این زمینه هماهنگی لازم بین بندر و گمرک کنگان برای حضور فعال تجار و بازرگانان فراهم شده است. اولین محموله صادراتی از بندر کنگان حاوی ٢٠٠ تن آخال حبوبات به قطر بوده است.

مدیر بندر و دریانوردی کنگان تاکید کرد: برای سهولت در روند تخلیه و بارگیری کلیه تشریفات گمرکی و بندری کالاهای تجاری در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام خواهد شد.

نادری اظهار داشت: علاوه بر تمهیدات اتخاذ شده برای سهولت در روند تشریفات گمرکی، هزینه‌های بارگیری کالاهای صادراتی با قیمت پایین فراهم شده است.

وی گفت: طرح توسعه اسکله بندر کنگان نیز عملیات اجرایی آن با سرعت قابل قبولی در حال انجام است که با تحقق این مهم ظرفیت صادرات بندر کنگان از شناورهای ٥٠٠ تنی به بیش از ٢.۵ هزار تن افزایش پیدا خواهد کرد.

عبدالمحمد نادری یادآور شد: این پروژه شامل ساخت موج شکن‌های جدید به طول ۱۹۰۰ متر و استحصال ٩٥٠٠ متر مربع در سفر مقامات عالی دولت مورد مطالبه جدی شهروندان کنگانی بوده است.

مدیر بندر و دریانوردی کنگان افزود تحقق رونق اقتصادی و افزایش فرصت‌های شغلی از اولویت‌های راهبردی سازمان بنادر و دریانوردی برای بندر کنگان است که این مهم با جدیت تمام دنبال می‌شود.

کد خبر 59373

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =