تکلیف خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی‌سی وارداتی چه شد؟

معاون بهره برداری و فروش اموال منقول سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی آخرین وضعیت خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی‌سی که در انبارهای سازمان اموال تملیکی قرار داشتند را اعلام کرد.

به گزارش روز دوشنبه اگزیم‌نیوز، سعید غلامی در مورد پرونده موسوم به ثبت سفارش توضیح داد: تعداد ۱۰۴۰ دستگاه خودرو در اختیار سازمان اموال تملیکی قرار گرفته بود که در دو مزایده فوق‌العاده عرضه شدند. همچنین یک مزایده دیگر برای این خودروها برگزار شد که طی آن ۴۰ دستگاه خودرو عرضه شد.

وی ادامه داد: هر خودرویی که در مزایده‌های مذکور فروش نرفته باشد یا صاحبان کالا به هر دلیلی از خرید خود انصراف داده باشند و همچنین خودروهایی که دارای مغایرت‌های اسنادی بودند و مغیارت‌ها اخیرا حذف شده است در مزایده بعدی عرضه می‌شوند. تعداد این خودروها حدود ۳۸ دستگاه است و مزایده در دی ماه برگزار خواهد شد. اگر در این مزایده همه خودروها به فروش برسند، دیگر در این پرونده خودرویی نیست که تعیین تکلیف نشده باشد.

معاون بهره برداری و فروش اموال منقول سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی در مورد آخرین وضعیت خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی سی نیز توضیح داد: با توجه به ممنوعیت فروش عمومی خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی سی، این خودروها به دستگاه‌های نظامی، انتظامی و امنیتی برای استفاده‌های لجستیکی و نظامی داده می‌شود. هرکدام از دستگاه‌ها واجد این شرایط باشند تقاضای خود را به سازمان ارائه می‌کنند و سازمان خودرو را در قبال وجه در اختیار دستگاه قرار می‌دهد. اکنون بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ دستگاه خودروی بالای ۲۵۰۰ سی سی در انبارها موجود هستند.

براساس این گزارش، از بیش از ۱۲ هزار دستگاه خودرویی که در سال‌های اخیر در گمرک دپو و به صورت مرحله ای تعیین تکلیف شده بود همچنان ۲۲۴۹ دستگاه بلاتکلیف مانده بود که حدود ۱۰۴۰ دستگاه آن طی ماه‌های اخیر به مزایده گذاشته شد. در این میان همچنان خودروهایی که در انبارها بلاتکلیف مانده‌اند که برخی از آن‌ها بالای ۲۵۰۰ سی سی یا آمریکایی هستند.

کد خبر 59422

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 14 =