لزوم ورود تامین کننده خارجی با افزایش قیمت و تعرفه ها

دبیر سندیکای تولیدکنندگان لوله و پروفیل فولادی کشور در یادداشتی خطاب به اعضای این سندیکا ضمن اشاره به افزایش تعرفه ها، چند راه حل در این زمینه ارائه داد

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی اگزیم نیوز، امیرحسین کاوه در این یادداشت نوشت: با توجه به اعلام فولاد مبارکه برای تامین مکفی  ورق مورد نیاز سندیکای لوله و پروفیل ، ابتدا فولاد مبارکه باید به تحویل سالانه حداقل ۲.۵ میلیون تن ورق زیر ۳ میلی متر به قیمت های همسان با قیمت های جهانی ملزم گردد.
وی افزود: این تفاهنامه سه جانبه بین سندیکا و فولاد مبارکه در وزارت صنایع  و با حضور سازمان حمایت منعقد می شود؛ لذا اگر فولاد مبارکه به تعهد خود عمل نکند ،وزارت صنایع مجبور به کاهش تعرفه به ۵ درصد خواهد بود.
کاوه در ادامه این یادداشت نوشت: با توجه به تکلیف قانونی وزارت صنایع در عمل به قانون بهبود مستمر فضای کسب و کار ، متاسفانه وزارت صمت  به وضوح ماده ۱۲ و ۳ این قانون را نقض کرده و بدون توجه به نظرات تشکل و انجمن اقتصادی مرتبط (که در این موضوع اتاق بازرگانی ایران و سندیکای لوله پروفیل است) امری مضر در روند تولید صنف ما راتصویب و تعرفه های مرتبط را افزایش داده است؛ لذا علاوه بر پیگیری از شخص وزیر صمت بایستی بعلت عدم رعایت قانون به دیوان عدالت اداری شکایت کرد.
وی همچنین تاکید کرد: اصلی ترین راهکار برون رفت از تنگناها و بن بست مجتمع فولاد ، وارد کردن رقیب قدرتمند خارجی به صحنه تامین مواد اولیه اعضا سندیکا میباشد چراکه فروش بدون رقیب فروشنده را زور گو و تمامیت خواه کرده است.
کاوه با اشاره به اینکه اکنون در دنیا دیگر زمان کوپن و سهمیه بندی و دستور به خریدار و مشتری به سر آمده نیز افزود: همیشه حق با  مشتری است.
وی در ادامه این چنین نوشت: کارخانجات لوله و پروفیل باید با فروشنده کالا چانه زنی موثر داشته باشند و قیمتهای مواد اولیه ما در داخل علیرغم همه گونه سوبسید گاز و سنگ آهن و دیگر تسهیلات همسان با بازار جهانی شود.
کاوه با اشاره به اینکه رقیب وتامین کننده دوم  در داخل فعال نیست، علت عدم تحقق موارد مذکور را انجام خریدهای خارجی توسط تجار و با ریسک بالا دانست.
به گفته دبیر سندیکای لوله و پروفیل فولادی کشور، یکی از مهمترین کارهای سندیکا در سال ۹۵ ورود یک یا دو تولید کننده ورق فولادی قدرتمند برای اعضا   به داخل کشور خواهد بود. برای اینکه همه اعضا از سود ورود ورق هم بهره مند شوند بایستی شرکتی با سهامی متعلق به تمامی کارخانجات عضو سندیکا و علاقمند به این طرح  تشکیل داد ،و آن شرکت با ایجاد انبار در یک منطقه آزاد یا منطقه ویژه اقتصادی بصورت خرید سالانه با قیمت های سیال و شناور و به روز ، اقدام به خرید کند ، تا اعضا بتوانند ورق فولادی خود  را در منطقه آزاد داخل  و در انبار شراکتی خود به قیمت روز جهانی در داخل کشور داشته باشند، یعنی قیمت در انبار ما با قیمت در fob  بندر کشور سازنده (+ کرایه حمل) یکسان شود. به همین صورت در این طرح بورس کالا هم در خدمت این موضوع می آید و قیمت های واقعی همسان با بازار جهانی فولاد در بورس کالا  کشف می شود .
امیرحسین کاوه در پایان از برگزاری جلسه هم اندیشی برای این موضوع در اواخر فروردین ماه در تهران خبر داد.

کد خبر 5945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • امیر خسروی اصل IR ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۹
      با عرض تبریک به مناسبت فرا رسیدن سال نو و آرزوی توفیق روزافزون برای تمامی صنعت کاران کشور امیدوارم با حضور مدیری خوش فکر و با تجربه و بینش رو به جلو در سمت دبیر سندیکای فولاد کشور شاهد پیشرفت این صنعت کیلیدی در کشور عزیزمان باشیم.