فرزین تحصیلات و تجربه لازم در مباحث پولی و بانکی را دارد

کارشناس اقتصادی معتقد است انتخاب محمدرضا فرزین برای ریاست بانک مرکزی که آشنایی، تحصیلات و تجربه لازم را در مباحث پولی و بانکی دارد اتفاق خوبی است.

به گزارش روز جمعه اگزیم نیوز، مرتضی افقه در خصوص انتصاب محمدرضا فرزین به‌عنوان رئیس‌کل بانک مرکزی گفت: تغییر مدیریت بانک مرکزی در شرایط موجود اتفاق خوبی است.

وی افزود: فرزین گرایش پولی و اقتصادی دارد و با این مباحث بیگانه نیست و این نکته مثبتی است. تعیین فردی که تحصیلات و تجربه در زمینه پولی و بانکی دارد به حل مشکلات و رفع مسائل کمک می‌کند.

«محمدرضا فرزین» در جلسه امروز هیات دولت به‌عنوان رئیس‌کل جدید بانک مرکزی جمهوری اسلامی معرفی شد.

محمدرضا فرزین که دکتری اقتصاد و عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی با رتبه دانشیاری است، مقالات و سوابق پرشماری به چشم می‌خورد اما آنچه به نظر می‌رسد آنچه دولت را برای انتخاب او در این مقطع مجاب کرده است، مسئولیت‌های متعدد وی در حوزه پولی و بانکی است.

فرزین از سال گذشته مدیرعامل بانک ملی است و پیش از آن نیز از سال ۱۳۹۲ رئیس هیات مدیره بانک کارآفرین و در سال‌های ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۰ مدیرعامل آن بانک بود. عضو حقیقی شورای پول و اعتبار به‌عنوان نماینده رئیس‌جمهور، عضو هیات مدیره بانک کشاورزی، دبیر کارگروه طرح تحول نظام بانکی و دبیر کارگروه ارزش‌گذاری پول ملی از دیگر سوابق فرزین در حوزه پولی و بانکی در سال‌های گذشته است.

ریاست هیات عامل صندوق توسعه ملی، معاونت اقتصادی وزیر امور اقتصاد و دارایی و دبیری ستاد هدفمند کردن یارانه‌ها در دولت دهم به‌عنوان یک پروژه بزرگ و ملی نیز مسئولیت‌های دیگر فرزین بوده است.

کد خبر 59457

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =