صادرات بیش از ۶۱۳ میلیون دلار از مرزهای کردستان

ناظر گمرکات کردستان گفت: افزون بر ۶۱۳ میلیون و ۲۱۸ هزار دلار کالا از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه از مرزهای استان به خارج از کشور صادر شد.

به گزارش روز شنبه اگزیم‌نیوز، خلیل حیدری با اشاره به اینکه صادرات کالا از گمرک‌های سنندج، سیرانبند بانه و باشماق مریوان انجام می شود، اظهار کرد: در ۹ ماهه سال جاری یک میلیون و ۲۴۰ هزار و ۶۶۷ تن کالا از مرزهای استان صادر شده است.

وی اضافه کرد: این میزان صادرات هم شامل کالاهایی است که از مرزهای استان اظهار وصادر شده و هم بخشی از آن مربوط به کالاهای اظهارشده در سایرگمرکات کشور است.

ناظر گمرکات کردستان ارزش این میزان کالای صادر شده را ۶۱۳ میلیون و ۲۱۸ هزار و ۲۶۱ دلار عنوان کرد و افزود: عمده محصولات صادراتی از مرزهای استان شامل میوه و تره‌بار، مصالح ساختمانی، سنگ آهن، محصولات لبنی و مصنوعات فلزی و پلاستیکی است.

حیدری اعلام کرد: میزان صادرات انجام شده در ۹ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته هم از لحاظ وزنی و هم ارزشی ۲۲ درصد کاهش پیدا کرد.

وی به میزان واردات کالا از ابتدای سال جاری تا پایان آذر سال جاری از مرزهای استان اشاره کرد و گفت: ۲۹ هزار و ۱۹۳ تن کالا به ارزش ۷۱ میلیون و ۵۰۱ هزار دلار از گمرکات استان وارد کشور شده است.

مرز رسمی باشماق مریوان در کردستان یکی از مهمترین مرزهای رسمی زمینی ایران با اقلیم کردستان عراق به شمار می‌آید که گمرک این شهر در زمینه ترانزیت، صادرات، امور مسافری و مقدار قابل توجهی هم در بخش واردات فعال است.

در مجموع گمرکات استان کردستان با شعبه های فعال در سنندج، باشماق مریوان و سیرانبند بانه به فعالان اقتصادی خدمات گمرکی ارائه می کند.

کد خبر 59483

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 3 =