قیمت سکه ۱۳.۲۱ درصد و شاخص کل بورس ۳.۴۵ درصد ریختند

بازارهای مختلف دیروز به شدت تحت تاثیر کاهش نرخ‌ها در بازار ارز قرار گرفتند و بیشترین ضربه را سکه تمام بهار آزادی با ۱۳.۲۱ درصد کاهش خورد.

به گزارش روز یکشنبه خبرنگار اگزیم‌نیوز، معاونت بررسی‌های اتاق بازرگانی تهران در گزارشی به واکنش‌ بازارهای مختلف به ریزش نرخ ارز در روز دهم دی‌ماه پرداخت و نوشت: در حالی که هر قطعه سکه بهار آزادی در روز هشتم دی‌ماه ۲۲ میلیون و ۶۹۵ هزار تومان قیمت داشت، این سکه در روز دهم دی‌ماه با ۱۳.۲۱ درصد کاهش، ۱۹ میلیون و ۶۹۸ هزار تومان معامله شد.

براین اساس، این سکه در یک روز ۲ میلیون و ۹۹۷ هزار تومان کاهش داشت.

نیم سکه بهار آزادی هم کاهشی ۱۲.۳۱ درصدی را به ثبت رساند و از ۱۳ میلیون تومان در روز هشتم دی‌ماه، به ۱۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان در روز گذشته رسید. براین اساس، این سکه یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان ریزش را به ثبت رساند.

ربع سکه بهار آزادی نیز که در روز هشتم دی‌ماه ۱۰ میلیون تومان قیمت داشت، در روز شنبه دهم دی‌ماه ۸ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان معامله شد که ۱۱ درصد افت را نشان می‌دهد. این سکه هم کاهشی یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومانی را تنها در یک روز تجربه کرد.

هر قطعه سکه گرمی هم که روز هشتم دی‌ماه ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان قیمت داشت، با ۲۰۰ هزار تومان افت (معادل ۴.۳۵ درصد)، ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان در روز گذشته به ثبت رساند.

روز گذشته همچنین بازار بورس به شدت تحت تاثیر اظهارات رییس کل جدید بانک مرکزی مبنی بر تثبیت یکساله نرخ ارز در کانال ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی در سامانه نیما قرار گرفت به نحوی که شاخص کل از یک میلیون و ۶۴۷ هزار و ۳۱۵ واحد در روز هشتم دی‌ماه، با ۵۶ هزار واحد سقوط به یک میلیون و ۵۹۰ هزار و ۴۹۷ واحدی رسید.

این شاخص در یک روز افتی ۳.۴۵ درصدی را به ثبت رساند.

شاخص کل هم وزن نیز در مدت زمان مشابه ۲.۴۳ درصد کاهش داشت و از ۴۸۰ هزار و ۶۸۲ واحد به ۴۶۹ هزار و ۷ واحد رسید.

شاخص ۳۰ شرکت بزرگ هم در این روز نسبت به روز کاری قبل از آن، از ۹۶ هزار و ۷۳۶ واحد به ۹۲ هزار و ۹۰۵ واحد سقوط کرد که کاهشی ۳.۹۶ درصدی را نشان می‌دهد.

در این روز نرخ دلار در بازار سنا تغییری نداشت به نحوی که همانند روز هشتم دی‌ماه، ۳۰ هزار و ۶۹۳ تومان به فروش می‌رسید.

با این حال نرخ حواله دلار در سامانه نیما، از ۲۹ هزار و ۱۳۵ تومان به ۲۸ هزار و ۲۴۴ تومان رسید که افتی ۳.۰۶ درصدی را به ثبت رسانده است. این نرخ در یک روز ۸۹۱ تومان کاهش داشت.

قیمت سکه ۱۳.۲۱ درصد و شاخص کل بورس ۳.۴۵ درصد ریختند

کد خبر 59532

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 8 =