کاهش قیمت انواع خودرو بعد از ریزش نرخ ارز/ استمرار عرضه خودروساز شرط متعادل شدن قیمت‌ها

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو با اشاره به افزایش شدید قیمت خودرو در دو ماه گذشته و همزمان با نوسانات ارز، گفت: قیمت خودرو در بازار در دو روز گذشته بین ۷۰ تا ۱۱۰ میلیون تومان کاهش یافته است.

به گزارش روز یکشنبه اگزیم‌نیوز، سعید مؤتمنی درباره وضعیت قیمت خودرو در بازار پس از کاهش تلاطمات ارزی، اظهار داشت: با کاهش قیمت ارز، از روز گذشته قیمت خودرو تا حدود زیادی کاهش یافته است اما قیمت‌ها به قیمت‌های یک و نیم ماه قبل یعنی پیش از گرانی ارز بازنگشته است.

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو افزود: بارها گفته‌ایم که مشکل خودرو، میزان عرضه آن است، ‌عرضه قطره‌چکانی خودرو و نابرابری عرضه و تقاضا موجب افزایش قیمت خودرو می‌شود ضمن اینکه در این شرایط عوامل مختلف از جمله افزایش قیمت ارز نیز بر روی قیمت خودرو تاثیر می‌گذارد.

وی با تاکید بر اینکه قیمت عرضه خودرو در بورس کالا به قیمت پایه خودرو تبدیل شده است، گفت: همه از عرضه خودرو در بورس کالا حمایت می‌کنند و برای اینکه اثرات مثبت عرضه خودرو در بورس کالا حاصل شود، باید عرضه به صورت مداوم و مستمر باشد.

موتمنی با بیان اینکه خودرو به غلط به یک کالای سرمایه‌ای تبدیل شده است، افزود: بنابراین نوسانات نرخ ارز در قیمت خودرو اثرگذار است و لذا افزایش قیمت ارز در یک ماه گذشته تاثیر بسزایی در افزایش قیمت خودرو داشت.

وی با بیان اینکه قیمت انواع خودرو در یک و نیم ماه گذشته به شدت افزایش یافته بود، گفت: قیمت برخی از خودروها بیش از ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافت اما طی دو روز گذشته قیمت انواع خودرو میانگین حدود ۷۰ تا ۱۱۰ میلیون تومان کاهش یافته است.

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو اظهار داشت: قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۲ یک ماه و نیم گذشته حدود ۳۰۰ میلیون تومان بود اما اکنون قیمت آن حدود ۴۳۰ میلیون تومان است. قیمت این خودرو تا چند روز پیش و قبل از کاهش قیمت ارز بین ۴۷۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان بود.

موتمنی همچنین با بیان اینکه قیمت سمند ال ایکس اکنون در بازار حدود ۴۳۲ میلیون تومان است، گفت: قبل از ریزش قیمت ارز قیمت این محصول ۴۶۰ میلیون تومان بود که با کاهش قیمت ارز قیمت این خودرو حدود ۳۰ میلیون تومان کاهش یافته است.

وی افزود: این در حالی است که قیمت این خودرو حدود یک و نیم ماه پیش حدود ۳۳۰ میلیون تومان بود. قیمت کوئیک دنده‌ای نیز با کاهش قیمت ارز از ۳۴۳ میلیون تومان به ۲۸۲ میلیون تومان رسیده است.

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو با بیان اینکه قیمت تیبا در بازار اکنون به حدود ۲۸۳ میلیون تومان رسیده است، گفت: این در حالی است که تا یک و نیم ماه پیش قیمت این خودرو حدود ۲۰۰ میلیون تومان بود.

وی افزود: قیمت این خودرو قبل از ریزش نرخ ارز حدود ۳۰۰ میلیون تومان بود که با ریزش ارز طی یکی - دو روز گذشته قیمت آن حدود ۲۰ میلیون تومان کاهش یافته است.

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو با اشاره به واردات خودرو بیان داشت: از آنجا که خودروهای وارداتی فعلا به بازار وارد نشده است لذا واردات خودرو اثری در کاهش قیمت‌ها نداشته است اما امیدواریم که با ورود خودرو به بازار کاهش قیمت‌ها را مشاهده کنیم.

وی گفت: البته برای اثرگذاری و کاهش قیمت خودرو واردات نیز باید مستمر انجام شود.

کد خبر 59551

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 9 =