۱۹۲ هزار میلیارد تومان از بدهی‌های دولت کم شد

وزارت اقتصاد اعلام کرد: بدهی‌های دولت در سه ماهه دوم امسال (تابستان ۱۴۰۱)، ۱۹۲ هزار میلیارد تومان نسبت به سه ماهه نخست کاهش داشته است.

به گزارش روز یکشنبه اگزیم نیوز از وزارت امور اقتصادی و دارایی، خزانه داری کل کشور گزارش سه ماهه دوم سال ۱۴۰۱ بدهی‌ها و مطالبات دولت و شرکت‌های دولتی را به منظور ارایه به مجلس، برای رییس جمهور ارسال کرد که بر اساس آن بدهی‌های دولت در سه ماهه دوم امسال ۱۹۲ هزار میلیارد تومان نسبت به سه‌ماهه نخست کاهش داشته است.

در اجرای این تکلیف قانونی مرکز مدیریت بدهی‌های عمومی و روابط مالی دولت نسبت به راه‌اندازی سامانه مربوط در سال ۱۳۹۵ (در بستر شبکه دولت) اقدام و از این طریق با همکاری ادارات کل امور اقتصادی و دارایی استان‌ها، تاکنون بیش از ۱۶۹ هزار و ۸۰۰ فقره گزارش الکترونیکی فصلی (سه‌ماهه) و سالانه از دستگاه‌های اجرایی سراسر کشور (بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ نقطه گزارشگری) دریافت کرده است.

بر این اساس، بالغ بر ۳۵ فقره گزارش جامع بدهی‌ها و مطالبات دولت و شرکت‌های دولتی در مقاطع فصلی و سالانه تهیه و برای مراجع قانونی مربوط ارسال شده است.

براساس اطلاعات ثبت شده در این سامانه تا پایان تابستان سال جاری بدهی‌ها و مطالبات دولت بر حسب طبقات مندرج در ماده یک قانون مذکور به ترتیب مبلغ ۱۱۸۳ هزار میلیارد تومان و مبلغ ۴۱۰ هزار میلیارد تومان است.

مبلغ بدهی‌ها دولت تا پایان فصل بهار امسال مبلغ ۱۳۷۶ هزار میلیارد تومان بود.

بدهی ها و مطالبات دولت و شرکت های دولتی ( میلیون ریال )

۱۹۲ هزار میلیارد تومانی بدهی‌های دولت کم شد

بر این اساس، همچنین خالص بدهی شرکت های دولتی نیز ۳۴۳ هزار میلیارد تومان در پایان شهریورماه امسال نسبت به پایان خرداد ماه کاهش داشته است.

کد خبر 59567

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =